thrice Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Veldig bra at du valgte å fortelle kjæresten din hva som har hendt. Jeg forstår godt at du har skyldfølelse, for selv om du egentlig ikke ville ha sex med denne gutten, så har du tatt dumme valg, samtidig som at du har vært en smule naiv. Hvis man ikke klarer å kontrollere drikkemengden, så burde man kanskje være litt varsom med alkohol. I så fall, hvis man vil drikke mye, så må man kanskje passe på at man bare drikker i lag med venner man kjenner godt - man burde ikke utfolde seg på et diskotek i syden, og man burde i alle fall ikke velge å bli med en fremmed gutt opp på et kontor... Og hvis gutten begynner å spørre om sex, så burde man skjønne tegninga, og komme seg til hel**** bort derfra fort som svint. Jeg tror du er en ordentlig jente, som ikke ønsket dette her i det hele tatt. Jeg syns du burde se på dette som en "lærepenge". Unnskyld meg, men jeg ser ikke på det som skjedde som en voldtekt, jeg ser på det som et resultat av dumme, lite gjennomtenkte valg. Det er kanskje det du føler selv også - hadde du blitt overfalt og virkelig voldtatt, så tror jeg ikke du hadde startet denne tråden. Jeg tror du har vokst/kommer til å vokse på det som skjedde. Man skal egentlig ikke bli sjarmert av andre gutter mens man har kjæreste, men både du og jeg vet at det er sånn som hender en gang i blant. I dette tilfelle visste han dessverre hvordan han skulle utnytte situasjonen; han har sikkert observert deg og sett hvor mye du har drukket, og du er sikkert ikke den første jenta som han har tatt med opp på kontoret. Jeg syns du skal børste av deg skammen, og heller tenke fremover. Jeg skjønner at du ikke vil fortelle kjæresten din at gutten kjørte deg hjem, og jeg vet ikke hvor nødvendig det er å fortelle det heller. Det viktigste du kan slå fast ovenfor kjæresten din var at du virkelig virkelig ikke hadde lyst - det kunne kanskje ikke falle deg inn å kysse denne gutten engang. Du må få han til og forstå det, og du burde kanskje vurdere hvor lurt det er av deg å drikke på diskotek, innvolvere deg med fremmende gutter, osv. Enig med mari-jenta. Kunne ikke sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg sier det igjen: Skal dere kritisere folk dere ikke kjenner for noe dere ikke vet noe om, så ha i hvertfall anstendighet nok til å gjøre det som registrert bruker. Vil dere ikke ha meningene deres knyttet til et brukernavn, så er der kanskje en indikasjon på at dere bør la være å si det. En post slettes. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Vel, hvis kjæresten din dumper deg for at du tilsynelatende har blitt voldtatt så er han en idiot. Dette er jeg helt uenig i. Jeg har veldig stor forståelse hvis kjæresten hennes dumper henne. Hun har vist han at hun er uberegnelig og ikke klarer å tenke klart i visse situasjoner. I tillegg ble hun sjarmert av denne gutten og naiv nok til å bli med opp på kontoret. Dette skjedde bare i løpet av 1 uke i syden. Alle kan gjøre dumme ting i blant, men jeg skjønner hvis kjæresten hennes føler at hun har tråkket over streken. Med tanke på denne situasjonen så fremstår tråstarter som et lite barn, som ikke vet forskjell på rett og galt. Det må kanskje være verdens største turn-off. Jeg håper selvsagt at det ordner seg mellom dem. Jeg tror kanskje mye avhenger av trådstarter - hun tror jeg må overbevise han om at hun er litt mer voksen enn det hun fremstår som i denne tråden. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Selv om hun ikke ble fysisk tvunget i dette tilfellet er vel den psysiske tvangen vel så ille. Sa det før, sier det igjen. Dumper fyren henne nå, så er han et løkhue og ikke noe å samle på. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Vel, hvis kjæresten din dumper deg for at du tilsynelatende har blitt voldtatt så er han en idiot. Dette er jeg helt uenig i. Jeg har veldig stor forståelse hvis kjæresten hennes dumper henne. Hun har vist han at hun er uberegnelig og ikke klarer å tenke klart i visse situasjoner. I tillegg ble hun sjarmert av denne gutten og naiv nok til å bli med opp på kontoret. Dette skjedde bare i løpet av 1 uke i syden. Alle kan gjøre dumme ting i blant, men jeg skjønner hvis kjæresten hennes føler at hun har tråkket over streken. Med tanke på denne situasjonen så fremstår tråstarter som et lite barn, som ikke vet forskjell på rett og galt. Det må kanskje være verdens største turn-off. Jeg håper selvsagt at det ordner seg mellom dem. Jeg tror kanskje mye avhenger av trådstarter - hun tror jeg må overbevise han om at hun er litt mer voksen enn det hun fremstår som i denne tråden. Trådstarter hadde jo ikke lyst til å ha sex med han og sa nei. Greit nok at det var dumt gjort av hun å bli med på kontoret og hun burde ha skjønt tegningen, men det er vanlig å begå feil. for alt vi vet så ble hun med, med gode intensjoner og tenkte kanskje ikke helt klart nok for det hun var drita full da syns jeg det bli litt dumt å kritisere trådstarter. Så lenge trådstart ikke hadde lyst i det heletatt og hun tenkte ikke et sekund på å ha sex med han karn i løpet av uka og hun tenkte ikke det når hun ble med på kontoret heller, så har hun ikke vært utro i mine øyne, men har kanskje vært litt korttenkt og full som han karn utnyttet, mot trådstarters vilje. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Selv om hun ikke ble fysisk tvunget i dette tilfellet er vel den psysiske tvangen vel så ille. Sa det før, sier det igjen. Dumper fyren henne nå, så er han et løkhue og ikke noe å samle på. Hun gjorde ikke noe for det hun var redd for å bli slått, forståelig det hvis han var litt aggressiv og hun hadde i tillegg bitt slått tidligere. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 MEN, helheten i hele greia her tyder egentlig litt på at trådstarter var med på det og hadde litt lyst, men prøver å legge skylden på alt annet. Velger å tro på det trådstarter skriver, hun synker vel ikke så dypt etter at hun har vært utro at hun i tillegg lyver om det når hun er anonym på nette.. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Selv om hun ikke ble fysisk tvunget i dette tilfellet er vel den psysiske tvangen vel så ille. Sa det før, sier det igjen. Dumper fyren henne nå, så er han et løkhue og ikke noe å samle på. Hun gjorde ikke noe for det hun var redd for å bli slått, forståelig det hvis han var litt aggressiv og hun hadde i tillegg bitt slått tidligere. Er ikke dette en form for psysisk tvang da? Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Selv om hun ikke ble fysisk tvunget i dette tilfellet er vel den psysiske tvangen vel så ille. Sa det før, sier det igjen. Dumper fyren henne nå, så er han et løkhue og ikke noe å samle på. Hun gjorde ikke noe for det hun var redd for å bli slått, forståelig det hvis han var litt aggressiv og hun hadde i tillegg bitt slått tidligere. Er ikke dette en form for psysisk tvang da? Sorry. trodde du tenkte på noe annet.. Men jo, det er det. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tråden har tatt en litt annen vending siden sist jeg var innom. Det er ikke utroskap om man blir voldtatt. Det trenger ikke være vold i bildet for at det skal defineres som voldtekt (har man sex med en sovende person er det definert som voldtekt ihht norsk lov.) Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Tråden har tatt en litt annen vending siden sist jeg var innom. Det er ikke utroskap om man blir voldtatt. Det trenger ikke være vold i bildet for at det skal defineres som voldtekt (har man sex med en sovende person er det definert som voldtekt ihht norsk lov.) Hun sov ikke. For min del handler mye om hvordan trådstarter sa nei. Var det et alvorlig og bestemt nei er det en ting, men det kom også frem at trådstarter flørtet med denne bar ansatte. Så hvis nei-et var et leende nei i den form av å le bort ideen av sex, kan den bar ansatte tolke det dithen at hun flørtet eller spilte hard-to-get. At man har sex med noen noen og egentlig ikke har lyst klassifiserer ikke som voldtekt så vidt jeg vet. Uansett hvor mye man angrer etterpå. Det er uten tvil en kjip situasjon, men man lever og lærer, og denne gang har man vel lært at man burde styre alkoholinntaket. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Spørsmålet er jo om TS nå har begynt å vri på sannheten for å komme i et bedre lys. Kanskje overdrive noen punkter. For om det hun beskrev sist er sant, så hvorfor i all verden utelatt det i førsteposten? Det er helt ulogisk. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Spørsmålet er jo om TS nå har begynt å vri på sannheten for å komme i et bedre lys. Kanskje overdrive noen punkter. For om det hun beskrev sist er sant, så hvorfor i all verden utelatt det i førsteposten? Det er helt ulogisk. Det er helt ulogisk at hun skal vri og vende på det på et anonymt nettforum. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg håper innstendig at dagens gutter er kommet lenger enn at de kjøper den gamle "jenter som sier nei, mener egentlig ja"-myten. Et nei er et nei, og man skal ikke tolke det som noe annet, spesielt når vedkommende er full. Da er det bedre å stoppe, alltid, hvis det ikke var alvorlig ment allikevel så sier nok jenta fra. En annen sak er at gutter med flere promille med æresfølelse enn alkohol innabords ikke går på jenter som er for fulle til å velge sitt eget beste. Og ja, det er ulogisk at en gjesteposter plutselig skal begynne å poste under registrert bruker og forandre sin historie av taktiske grunner. Det er derimot helt vanlig at jenter som har vært fulle føler skyld selv der de er blitt utnyttet, og at det tar tid før de skjønner at de ikke må klandre seg selv for slike hendelser. Geir Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Så klart har de fleste av oss kommet lengre enn "jenter som sier nei, mener egentlig ja"-myten, Tom, men hvis man sier noe og sender ut signaler for noe annet kan enkelte handle på signalene og ikke nei-et. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) En annen sak er at gutter med flere promille med æresfølelse enn alkohol innabords ikke går på jenter som er for fulle til å velge sitt eget beste. Kunne ikke blitt mere enig i det, det er å utnytte dama og i mine øyne så er det en form for voldtekt. (så lenge gutten er så og si edru og jenta er dritafull) Har faktisk sett det IRL før, så klart i fra til karn at han ikke burde pule hu, men han gjorde det for det, stakk fra stedet pga det. Dagen etter går han karn rundt på skolen og sier at det var jeg som gjorde det og ikke han, hyggelig Er jo det samme som å putte hyppere i drinken til jenter for å knulle dem, bare at de mister enda mere kontroll da og er enda enklere å få. Endret 18. oktober 2009 av myrdan Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Det er ikke noen unnskyldning. Gutter flest er jo ikke verdensmestere i å tolke signaler heller. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hans -o: Nei det er ikke ulogisk. Jeg synes også det skurrer. At trådstarter går fra den første vinklingen og plutselig til en helt annen. Personlig tror jeg at trådstarter koste seg i syden. Masse kjekke gutter som man naturligvis blir tiltrukket av. Jeg tror eventyret med tyrkeren var spennende og underholdende. Ikke minst at han gjorde henne kåt og skapte dermed et seksuelt behov hos henne. Dog, i etterkant angret hun på det som skjedde og det som blir presentert i tråden er en tilbakerasjonalisering fra hennes side som unnskylder henne og tar vekk ansvaret fra henne. Jeg sier ikke at hun åpenbart lyger. Det kan godt være at det er slik hun husker det nå, fordi det er det hun har kommet frem til. Dog, minner som det er knyttet sterke følelser til er sjeldent nøyaktig og objektivt gjengitt. Hjernen spiller oss ofte puss om hva vi tror vi husker. Jeg tror trådstarter bare sliter med dårlig selvtillitt og søker forståelse og bekreftelse på at det hun gjorde ikke var så ille. Et raskt søk på trådstarters tidligere tråder viser at det ikke er første gang hun har vært tiltrukket av andre iløpet av forholdet sitt. Og det er greit, jeg dømmer deg ikke for det. Det er helt naturlig å bli tiltrukket av andre. Det er ikke noe du kan styre. Du kan derimot velge om du vil handle på det. Og hvis du gjør det, forstår jeg det også. Det jeg derimot synes er litt... blææh... er at du fremstår så dramaqueen. Du kommer med store ord om at du elsker ham av hele ditt hjerte, ikke kunne levd uten ham, at han er hele livet ditt, og alt det der, når dette garantert ikke er siste gang du kommer til å bli tiltrukket av en annen. Jeg syns det er naivt at du hevder det du gjør, og samtidig litt...søtt. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Man skal egentlig ikke bli sjarmert av andre gutter mens man har kjæreste, men både du og jeg vet at det er sånn som hender en gang i blant. Hva er galt av å bli sjarmert av andre mens man har kjæreste? Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Trådstarter hadde jo ikke lyst til å ha sex med han og sa nei.Greit nok at det var dumt gjort av hun å bli med på kontoret og hun burde ha skjønt tegningen, men det er vanlig å begå feil. for alt vi vet så ble hun med, med gode intensjoner og tenkte kanskje ikke helt klart nok for det hun var drita full da syns jeg det bli litt dumt å kritisere trådstarter. Så lenge trådstart ikke hadde lyst i det heletatt og hun tenkte ikke et sekund på å ha sex med han karn i løpet av uka og hun tenkte ikke det når hun ble med på kontoret heller, så har hun ikke vært utro i mine øyne, men har kanskje vært litt korttenkt og full som han karn utnyttet, mot trådstarters vilje. Det er vanlig å begå feil, men det er noe annet med mange dumme feil på rad. Jeg tror kanskje ikke det er selve sex'en som gjør kjæresten hennes usikker - heller det at hun fremstår som utrolig kort-tenkt og naiv. Jeg ser ikke på det hun gjorde som direkte utroskap, men heller ikke en voldtekt. Hun var sjarmert av denne gutten, og spilte på en måte et spill. Da han spurte om sex gjentatte ganger, så sa hun "nei", men hvordan sa hun "nei"? Hylte hun "no no no!!!" , eller var det mer et typisk, sløvt, leende "no, no..hihi...no..." Hun hadde visstnok blitt slått av en kelner tidligere, og turte derfor ikke gjøre motstand, så derfor lå hun bare der og lot gutten dra av henne trusa. Kanskje hun ble kjempe redd - jeg skal ikke dømme henne for deg, men jeg syns det er litt rart. Etterpå så kjørte han henne hjem, og så sa hun ha det. Deler av historien høres ut som en solskinnshistorie, bortsett fra de minuttene som ikke skulle skjedd. Jeg tror ikke gutten hun var sjarmert av følte at han hadde gjort noe veldig fælt. Helt ærlig, så tror jeg ikke dette hadde skjedd hvis hun ikke var drita full. Hun gjorde rett og slett noe dumt i fylla, slik som mange andre før henne har gjort. Det har hun sikkert lært av nå. Jeg syns ikke synd på henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg