Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utro i syden, hva nå?

Gjest vilbaredø

Anbefalte innlegg

Hmm, jeg leste første og siste side. Og det første bildet jeg danna meg da jeg leste var følgende:

Jentetur, langt fra Norge, og jenter klarer seff ikke å holde trusa på seg. Bladde meg frem til siste post for å skrive en spydig og diskriminerende melding. Tenkte at jeg skulle slå et slag for alle snille gutter i Norge som blir lurt av horete norske jenter.

MEN; så leste jeg det fulle innlegget til trådstarter på forrige side, og ideén min om å skrive et ekkelt innlegg gikk i vasken. Du har egentlig ikke noe å ha dårlig samvittighet for! Jeg ville heller ringt Bamsetelefonen eller noe. Hørt hva de har å si. Skyldfølelse og voldtekt går hånd i hånd. Du er ikke alene. Hvis du får tatt en prat med en nøytral tredjepart vil du antageligvis ting bli litt enklere å se tilbake på, og tolke. Det er best for både deg og din kjære!

Lykke til,

Freddy :)

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra den reaksjonen som du skriver her nå, og nei vi kan ikke helt forestille oss hvordan du har det nå. Det har du helt rett i, derfor så vil jeg også anbefale deg å ta kontakt med noen som kan hjelpe deg/dere å få bearbeidet dette slik at du og kjæresten din fortsatt kan ha mange flotte år sammen. Jeg tenker at hvis dette ikke blir "behandlet", altså snakket med noen profesjonelle personer så kan dette ødelegge deg og forholdet deres på sikt.

Det viktigste uansett er at dette ikke ødelegger deg.

Du gjorde det du kunne, du sa nei flere ganger.

Har ikke selv opplevd å bli helt paralysert, men min eks ble det en gang vi hadde en krangel. Jeg er ikke den som blir raskt sint, men den gangen tente jeg på alle pluggene. Tror hun prøvde å få meg sint også, og det greide hun. Er helt sikker på at et vindpust hadde veltet henne, hun ble ganske borte i noen sekunder. Dette er vel eneste gangen jeg har vært skikkelig sint, og siden har jeg vært redd for å argumentere for hardt, da jeg faktisk så hvor skremt hun ble.

En liten digresjon, men dog, det viser vel at det helt fint går å bli handlingslammet og la seg kontrollere.

Lenke til kommentar

SKu ønske dere kjente meg alle sammen, for jeg er tvert imot en horete, norsk jente som ikke klarer å holde trusa på i syden. Jeg elsker kjærsten min av hele sjela mi, det gjør jeg virkelig! Han er den eneste kjærsten jeg har hatt, og det i 5 år nå! Har hatt gode tider og dårlige.. men det er vel egentlig meg som har hatt det værst av oss. Har slitt med depresjon og mobbing. Vi venninnene dro for å kose oss sammen, drikke og ete god mat og slikke sol! Dette gikk veldig bra helt til slutten av uken. Først ble jeg slått av en kelner, noe jeg ble helt ødelagt av. Så drakk jeg meg sørpa full, spydde og deretter lurt. SÅKLART ville jeg ikke ha sex med ham. Sex mellomto personer skal vere fitn og kjært, ikke ett KNULL. Jeg bare lå der og lot det skje, og jeg angrer og angrer og angrer. Nå sitter jeg her i senga mi og tenker bare på hvor ødelagt han er. Jeg ANER ikke hvordan vi skal komme oss gjennom dette. Skal vi begge oppsøke psykolog, eller hva? Har gått til psykolog før så veit åssen det funker. Men tror ikke helt det har gått opp for meg ennå det som skjedde i syden. Jeg føler at jeg var med på det, bare at jeg ikke var det. Jeg sa jo NEI!

Lenke til kommentar

mitt råd er at ærlighet varer lengst og elsker dere hverandre finner han kanskje rom for å tilgi. Jeg personlig vil heller ha et forhold som kanskje kan gå i stykker men som er ekte, enn et som overlever pga løgn. Husk at om dette skulle skjære seg overlever du uansett. Du greier deg og tiden leger alle sår.

Lykke til, du klarer deg fint.

Mvh Daily

Lenke til kommentar

Opplevd det samme som skjedde deg trådstarter, at jeg ble handlingslammet. Jeg anbefaler sterkt at du ikke lar det ligge, men tar kontakt med psykolog som kan hjelpe deg med bearbeidelsen!

Lenke til kommentar

Men jeg føler meg så.. syndig også på en måte. Jeg ble jo sjarmert av ham og flørtet jo litt tilbake jeg også! Men jeg ville ikke ha sex med ham! Og jeg var så full! Hadde som sagt ALDRI I LIVET gjort noe sånt viss jeg ikke var så påvirket som jeg var.. værste kvelden jeg har opplevd! Ligger ikke i min natur..

Lenke til kommentar

har fortalt alt.. me jeg klarer ikke å fortelle at jeg lot han kjøre meg hjem etterpå og at jeg sa hadet til han.. det blir bare for rart.. det var så rart.. jeg var så.. hva skal jeg si.. vurderingsevnen min var så utrolig svekket. Jeg vil bare dø.. jeg har skadet meg selv og han.

Lenke til kommentar

Jeg har slettet et gjesteinnlegg og et par svar på dette. Dersom dere skal sette dere på deres moralske høye hest i slike saker, så vær i hvert fall anstendige nok å gjøre det som en registrert bruker, ikke gjem dere bak gjesteposter.

Og husk gjerne det gamle bibelordet: "Den som selv er ren, han kaste den første sten". At en del av dere er så unge at dere ikke har rukket å gjøre de store tabbene ennå betyr ikke at dere skal fylle lommene med småsten, det går an å være litt ydmyke for de uventede vendingene livet deres utvilsomt kommer til å ta i løpet av de neste årene...

Kommentarer til det tas på PM, ikke her i tråden.

Geir :)

Lenke til kommentar
har fortalt alt.. me jeg klarer ikke å fortelle at jeg lot han kjøre meg hjem etterpå og at jeg sa hadet til han.. det blir bare for rart.. det var så rart.. jeg var så.. hva skal jeg si.. vurderingsevnen min var så utrolig svekket. Jeg vil bare dø.. jeg har skadet meg selv og han.

Nei, du har ikke skadet deg selv. Du har vært i en ulykke, og har ingenting å klandre deg selv for. Men du har litt å lære av det: Ikke alle mennesker tåler alkohol. (Ingen mennesker tåler ubegrenset av det, selv om de tror det selv.) Dersom du ofte går på trynet når du drikker, i direkte eller overført betydning, så slutt å drikke. Det er en vurdering du må gjøre, og en bestemmelse som bare du kan ta. Men det er greit å få hjelp fra omgivelsen, det vil si både kjæresten og venninnene dine, slik at de ikke presser på når du vil si nei.

Og du har slett ikke skadet kjæresten din. Du har nok såret hans følelser, men det er noe helt annet. Ingen dør av å bli såret, og det beste middelet mot det er nettopp det du nå viser: Oppriktig anger. Det er selvsagt en risiko for at folk blir så såret at de slår opp, men hvis man kommer seg gjennom det så er den prosessen med på å styrke forholdet, ikke svekke det. Da har man vist at man er så glad i hverandre at man er villig til å innrømme sine feil, og tilgi dem. Slike uttrykk er lim i et forhold, og det varer lenger enn minnet om feilgrepet...

Geir :)

Lenke til kommentar

Veldig bra at du valgte å fortelle kjæresten din hva som har hendt. Jeg forstår godt at du har skyldfølelse, for selv om du egentlig ikke ville ha sex med denne gutten, så har du tatt dumme valg, samtidig som at du har vært en smule naiv.

Hvis man ikke klarer å kontrollere drikkemengden, så burde man kanskje være litt varsom med alkohol. I så fall, hvis man vil drikke mye, så må man kanskje passe på at man bare drikker i lag med venner man kjenner godt - man burde ikke utfolde seg på et diskotek i syden, og man burde i alle fall ikke velge å bli med en fremmed gutt opp på et kontor... Og hvis gutten begynner å spørre om sex, så burde man skjønne tegninga, og komme seg til hel**** bort derfra fort som svint.

Jeg tror du er en ordentlig jente, som ikke ønsket dette her i det hele tatt. Jeg syns du burde se på dette som en "lærepenge". Unnskyld meg, men jeg ser ikke på det som skjedde som en voldtekt, jeg ser på det som et resultat av dumme, lite gjennomtenkte valg. Det er kanskje det du føler selv også - hadde du blitt overfalt og virkelig voldtatt, så tror jeg ikke du hadde startet denne tråden.

Jeg tror du har vokst/kommer til å vokse på det som skjedde. Man skal egentlig ikke bli sjarmert av andre gutter mens man har kjæreste, men både du og jeg vet at det er sånn som hender en gang i blant. I dette tilfelle visste han dessverre hvordan han skulle utnytte situasjonen; han har sikkert observert deg og sett hvor mye du har drukket, og du er sikkert ikke den første jenta som han har tatt med opp på kontoret.

Jeg syns du skal børste av deg skammen, og heller tenke fremover. Jeg skjønner at du ikke vil fortelle kjæresten din at gutten kjørte deg hjem, og jeg vet ikke hvor nødvendig det er å fortelle det heller. Det viktigste du kan slå fast ovenfor kjæresten din var at du virkelig virkelig ikke hadde lyst - det kunne kanskje ikke falle deg inn å kysse denne gutten engang. Du må få han til og forstå det, og du burde kanskje vurdere hvor lurt det er av deg å drikke på diskotek, innvolvere deg med fremmende gutter, osv.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen... jeg har fortalt det til kjærsten min. Jeg klarte ikke mere.. er så ødelagt. Men uansett, så har ikke jeg fortalt hele historien til dere, hvordan det virkelig var.

Jeg og noen venninner var ute ca hver eneste dag i forrige uke. Jeg er altså 19 år. Kjærsten min er 23.

Jeg var stort sett full/veldig brisen alle dagene, uheldigvis, siden jeg aldri klarer å kontrollere drikkemengden jeg har i meg. Lørdagen, før vi dro hjem, var jeg drittfull. Aldri vert så full før tror jeg. Musikken inne på disoken var så utrolig høy og jævlig at jeg følte meg dopa, klarte nesten ikke å se. Jeg hadde blitt litt kjent med en som jobbet der på stedet, og han virket som den eneste er som respekterte meg. Jeg ble litt glad i ham kan du si. Som venn og ja, jeg ble sjarmert av ham da. Han hadde til og med kjørt meg hjem på mopeden sin en av kveldene. Da var jeg edru, og hadde avtalt med venninnene mine at han skulle gjøre det, de andre med satt på med andre gutter. Jeg spydde utenfor diskoteket, så full var jeg. Dette var han klar over, at jeg var møkka drita. Når det ble slutt på diskoteket foreslå han at jeg og han skulle bli igjen å stenge lokalet. Vurderingsevnen min var såklart særs svekket, så jeg sa bare ja. Vi stakk da opp på balkongen på diskoet og snakket. Så inn på kontoret, der vi satt litt på data, googla litt på et eller annet, husker ikke hva, og pratet. Intensjonene mine var å prate med han, ikke ha sex eller kline. Jeg gikk å satte meg på sofaen, så litt ut vinduet og slappa av. Flere ganger etter at vi var på kontoret spurte han meg om sex. Jeg sa NEI. Jeg lo det vekk å sa nei, nei, nei. Hver gang. Til slutt kom han å satte seg veldig tett meg, begyndte han å drage av meg trusa, men jeg sa nei. Prøvde å få han til å sjønne nei var nei. Jeg kunne ha gjort noe, men jeg klarte det ikke, aner ikke hvorfor. Var antagelig redd for at han skulle vere stygg mot meg ( noe han uansett var). Såklart vil jeg ikke bli knulla eller knulle en tyrker når jeg har en kjærste hjemme som jeg ELSKER av hele meg. Han tok ut tissen av boksesmekken, på med kondom og så la han meg forsiktig ned på sofaen. Jeg gjor ikke motstand, jeg sa ingenting. Jeg var så satt ut. Visste ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg var fremdeles full. Jeg lot det bare skje. (Senere den uken hadde jeg allerede blitt slått av en kelner fordi jeg ikke ville spise der, så jeg var ganske redd for at det skulle skje igjen. Og nei, det er ikke noe jeg finner opp). Vurderingsevnen var som sagt nedsatt, VELDIG nedsatt. Hadde aldri skjedd viss jeg ikke var så full eller edru for den del, aldri. Jeg sa jo nei til ham, men han bare gjor det. Han visste at jeg ikke ville. Han utnyttet meg. Men her sitter jeg etterpå, med en jæævlig skyldfølelse over at jeg ikke gjor mer for å hindre det. Jeg har sagt alt sammen til kjærsten min. Han er helt knust, men han slo ikke opp. I etterkant ser jeg på dette som voldtekt. Det gjor han også. Jeg sa NEI. Første gang alene på jentetur, så sjer dette. Dette var ikke det jeg kom for.

Vær så snill IKKE kom med spydige kommentarer. Jeg er fucked up nok som det er. Både jeg og kjærsten min.

Du skulle ha skrivd det her i første post.

Nå gikk jeg fra å tenke "løs tøs med skyldfølelse" til "stakkars jente som har skyldfølelse for noe hun ikke har ment eller gjort"

Det er en vesentlig forskjell, hvorfor skrev du det ikke med en gang?

Tviler ikke et sekund på at det ordner seg for dere ;) er forsovet ikke så mye å ordne opp i heller, hvis du ikke vil blande politiet inn da.

Du sier at typen din ble knust.

Jeg håper han ble det på dine vegne og ikke for det han tenker at du har vært utro, for det har du strengt tatt ikke.

Hvor i syden var du forresten? sorry meg, men det høres ut som et shitty sted.

Blir så sinna på gutter som behandler jenter sånn, faen, hadde jeg sett en voldtekt så hadde jeg satt mine spor i fyren.

Skulle ha merka hele gjengen med en x i panna vett, så kan vi se hvor kult de får det når alle ser at du er en VOLDTEKTSMANN.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar

Tenkte det samme selv, at det kan være en unnskyldning.

Men hva er vitsen med å unnskylde seg sånn når du er 100% anonym på et forum?

Med det i betraktning, så ser jeg på det som voldtekt, helt til jeg for høre noe annet :p

Hun var jo tross alt drita full og hadde ikke lyst, sa nei flere ganger.

MEN, hun sa ingen ting eller gjorde motstand når det skjedde,

Pga hun var redd for å bli slått, den er litt tynn men det er fremdeles forståelig, alle reagerer forskjellig.

Hadde kanskje ikke trengt å bli igjen, men er man full så er det alltid gøy å prate med nye ansikt og venner er en bra ting.

Så lenge hun ikke hadde noen slaskete tanker i bakhodet når hun ble igjen, så holder jeg meg med trådstarter.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar

Vel, hvis kjæresten din dumper deg for at du tilsynelatende har blitt voldtatt så er han en idiot.

Du sier han er ødelagt, på hvilken måte? Pga. at 'veslepia' hans har blitt voldtatt, altså i sympati, eller har han en egen, hva skal jeg si, 'egosentrisk' grunn for dette?

Det bør i hvert fall være førstnevnte. Han er tross alt kjæresten din.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...