Vaio Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei Skal ta et gruppebilde av kjente. Jeg har allerede et Nikkor 16-85mm objektiv. Problemet er at objektivet gir "wobbler" ved bildekanten. Har dere noe anbefalinger? Kameraet mitt er et Nikon D90 Takk! Vaio Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Vet ikke helt hva du mener med "wobbler", men den billigste løsningen er nok å bruke en brennvidde der forvrengningen er minimal (har ikke Nikkor 16-85 selv, men vil tro at den er best ved ca 28-50 mm) samt evt å ta et litt videre utsnitt enn nødvendig for så å beskjære bildet noe. Om du har lyst til å kjøpe ny optikk med mindre forvrengning og bedre bildekvalitet, kan jeg anbefale Nikkor 35mm f/1.8G. Billig, lyssterk og bra, og svært anvendelig på DX-formatet. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 billigste løsninga, gå litt lengre unna og ikke bruk objektivet på 16mm.. kanskje 20-25mm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå