Vektarm Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) heisann. jeg trenger hjelp til å lage et enkelt kontaktskjema. skal altså ikke ha spamfunksjoner og slikt, kun kontaktskjema i sin enkleste form. hvordan går jeg frem? har dreamweaver 3. css side. takker for hjelp Endret 12. oktober 2009 av Vektarm Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Formen lager du i HTML også kan du "style" den i CSS. Så kan du bruke PHP til å hente ut informasjonen i formen. <form action="send.php" method="post"> // endre send.php til filen du vil sende til Fornavn:<br> <input type="input" name="fornavn"><br> Etternavn:<br> <input type="input" name="etternavn"><br> <input type="submit" name="submit" value="Send"> </form> også kan du hente ut infoen i send.php med <?php $fornavn = $_POST['fornavn']; $etternavn = $_POST['etternavn']; print "Fornavn: ".$fornavn; print "<br>"; print "Etternavn: ".$etternavn; ?> Lenke til kommentar
Vektarm Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 har du en html side og contact.php på pcen tilfeldigvis? kunne bare lastet ned av deg og så klipt og limt ut til siden min.. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det her skrev jeg i en post på PHP forumet. Det er et kontaktskjema som sender mail til deg med informasjonen registrer.php <form action="registreraction.php" method="post"> Navn:<br> <input type="input" name="navn"><br> Tlf:<br> <input type="input" name="tlf"><br> Spørsmål:<br> <textarea name="spm" cols="30" rows="10"></textarea><br> <input type="submit" name="submit" value="Registrer"> </form> registreraction.php <?php $navn = $_POST['navn']; $tlf = $_POST['tlf']; $spm = $_POST['spm']; if(isset($navn) && isset($tlf) && isset($spm)) { $epost = "[email protected]"; // Sett inn din epost her $emne = "Registrering av ".$navn; $melding = " Navn: ".$navn." Tlf: ".$tlf." Spørsmål: ".$spm." "; mail($epost, $emne, $melding, "From: ".$epost); } else { print("Du må fylle ut alle feltene"); } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå