toy_man Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Hei Ja, jeg kunne kanskje ha googlet dette. Men jeg vil bare ha et enkelt svar. Jeg driver akkurat nå å ser på muligheten for å kjøpe ps3, istede for en ny gaming laptop (ja jeg vil ha laptop). Det er selvfølgelig mye billigere, selvom jeg kjøper en full-hd tv ved siden av (sier sitt). Men jeg bare lurer på om det går ann å bruke mus og tastatur til ps3? Hvis det går ann, må jeg ha noen som er laget for ps3 eller kan jeg bruke hva som helst? Ettersom jeg har skjønt det så har ps3 2 (eller flere) usb-porter. Og hvis du har noen andre grunnen til at jeg skal kjøpe ps3 så er det bare å skrive dem ned. Tar imot alt som kan hjelpe meg velge med stor takknemlighet! Endret 12. oktober 2009 av toy_man Lenke til kommentar
Patney Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Selv bruker jeg en adapter som sender signaler til mus og tastatur, fra logitech. Funker kjempefint, og det burde det vel gjøre for de fleste usb-baserte mus/tastatur. Spill som faktisk tar i bruk mus og tastatur er ikke så lette å oppdrive, derimot... Et argument for å kjøpe PS3 er spillene. Det er mange perler som aldri vil se dagens lys på PC. Forresten, jeg synes det er litt ironisk at du skriver "Google is your friend. Learn to USE it" i signaturen når du lett kunne gjort det samme med dette spørsmålet. Morsomt Endret 12. oktober 2009 av Patney Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Vel så sier jeg selv at kunne kanskje ha googlet det. Så er klar over det ja. Ååååå så det funker å bruke mus og tastatur. Men spillene er ikke laget for at du kan bruke det? Det var jo litt dumt. Ettersom jeg hadde sett for meg å bruke det på fps etc :/ Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Vel så sier jeg selv at kunne kanskje ha googlet det. Så er klar over det ja. Ååååå så det funker å bruke mus og tastatur. Men spillene er ikke laget for at du kan bruke det? Det var jo litt dumt. Ettersom jeg hadde sett for meg å bruke det på fps etc :/ Det finnes visstnok noe som heter SplitFish FragFX som skal fungere på det meste: http://gear.ign.com/articles/799/799262c.html (litt gammel versjon, google for nyere trådløs). Kunne også selv tenkt meg mus/tastatur-støtte i spill. Et argument for PS3 er at PSN (internett) er gratis, i motsetning til Xbox hvor du må betale for abonnement. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Den gir i det minste muligheten for å spille med mus. Hmm Tenkte mest på fordelen mellom ps3 og en gaming laptop. Har egentlig vært sony fan (ps1 og ps2). Så kommer nok ikke til å kjøpe Xbox. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det å spille FPS spill er ikke så gale som man skal ha det til på konsoll. Jeg har vært veldig i mot det selv, men nå som jeg har konsoll, så er det ganske gøy! Det er selvfølgelig lettere med mus, og fin sikting er noe dritt. Men de fleste spill krever ikke slikt Jeg koser meg VELDIG med GOW! Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Hmm jeg har jo spilt diverse fps spill på ps2 (killzone 1, Red faction etc). Det spillet jeg tenker på er Call of duty MW2 selvfølgelig. Har 1ern på pc. Så er vel mest redd for at jeg ikke skal like det like mye på ps3. Men det er vel snakk om tilvenning regner jeg med. Tror det ikke er noe stress i singel player å spille med håndkontroll. Men har noe spørsmål til hvis det er greit. Så slipper jeg å lage en ekstra tråd. - Hvordan er det med de fleste multiplayer spill på ps3? Er det noe liv (som sagt så er jeg CoD4 4 fan. Og Fps generelt multiplayer)? Er det nok servere etc? Ikke noe sånt at du må lete i evigheter? Dette kommer jo ann på spillet selvfølgelig. Men sånn generelt. - Går det ann å koble til ekstern harddisk og spille musikk/filmer rett fra den? Eller må man brenne det på cd? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Alle de større spillene er det garantert at du finner game og får spilt når du vil. Som oftest er det slik at spillerne lager server/game, ikke at produsenten har satt opp servere. Du kan koble til en ekstern hdd bare den er i riktig filformat (fat32?). Å bruke fragx er for kjerringer:P Det tar ikke lang tid å vende seg til å bruke kontrol i stedet for mus og tastatur. Det er jo like vanskelig for alle, så bare spill mye Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) For å si det sån, jeg har spilt cod 4 og cod 5 + bad company mye online på ps3. Jeg har vent meg til kontrollene å det går fint å spille online. Du må huske at alle andre som spiller online også bruker kontrollere. Ja det går an å koble til ekstern HDD på ps3'n. Som du sa så er det en del usb porter, å det funker akkurat samme som på pc, du kan koble til hva som helst. Mus og tastatur er derimot en fordel om du skal surfe på internett eller noe. Jeg synest det er mye kosligere å sitte i senga/sofan med dyna godt trekt over å game online på en 46" en å sitte rett opp ned ved en pult på en 22" Endret 14. oktober 2009 av xitto Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Den gir i det minste muligheten for å spille med mus. Hmm Tenkte mest på fordelen mellom ps3 og en gaming laptop. Har egentlig vært sony fan (ps1 og ps2). Så kommer nok ikke til å kjøpe Xbox. mange STEINBRA spill som ikke kommer til pc.. Metal gear 4, God of war3, heavy rain, uncharted 1&2, gran turismo, osv osv... brutal legend som kommer i morgen er vel også kult.. Poenget er at om du er glad i spill i 2009 kan du bare glemme å BARE eie en pc, du går glipp av alt for mange spill.. ja takk begge deler sier jeg Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har fått en fjernkontroll til PC'en som står i stua som styres ganske lignendne som på konsoll, det er ganske enkelt etter de 10 først mins! Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Er vel egentlig redd for at jeg ikke kommer til å sette like mye pris på fps spill på ps3 som jeg gjør med pc. Bare pga det å spille med håndkontroll istede for mus/tastatur. Men kan hende det bare er jeg som overreagerer. Men dette finner jeg ikke ut før jeg prøver. Skulle gjerne hatt både ps3/full hd-tv og gaming pc. Men blir fort dyrt. Isåfall må jeg skaffe meg en av delene nå og den andre senere (punge ut med over 30k for ps3/full hd-tv/gaming pc er ikke noe mamma ville blitt så veldig glad over). Vet. Har satt for meg mange spill på ps3 som jeg har lyst til å eie. Det er vel en av de største fordelene jeg ser med ps3. Flere spill jeg virkelig har lyst på i forhold til pc (eneste på pc er vel CoD MW2). Takk for alle svar! Det er virkelig til hjelp. Endret 15. oktober 2009 av toy_man Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 10k for PS3 og en 45-50" Full-HD er da overkommelig? En data trenger ikke å koste noe særlig mer heller.. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 10k for PS3 og en 45-50" Full-HD er da overkommelig? En data trenger ikke å koste noe særlig mer heller.. Regner med 11-12k for ps3+spill+full-hd tv. Så ja det er overkommelig. Men å legge på 20-25k ekstra for en gaming laptop er kanskje litt å ta i hehe. Det er overkommelig ja, men tror ikke det er verdt det Og nei jeg er ikke ute etter såkalte gaming laptoper fra elkjøp/expert. Hvis du skjønner hva jeg mener hehe. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du får da greit stasjonært oppsett for 6000-7000 kr også? Evt. kjøpe seg en PC-skjerm med HDMI og bruke Playstation 3 på den, og bruke samme skjerm på PC'en. Skjermen har flere kanaler. Slik ville iallefall jeg brukt det om jeg skulle kjøpe inn og hadde tenkt å bruke 10 000 kr. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 gaming + laptop burde ikke være lov å ha i samme setning.. svindel.. betale dobbel pris for en maskin som ikke kan oppgraderest.. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 Vet. Men liker tanken på at den er lett å få med seg osv. Derfor vil jeg gjerne ha laptop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå