Gå til innhold

Hjelp til valg av deler til ny PC

Anbefalte innlegg

Hei og god kveld!

Jeg har i noen år hatt gleden av å bruke Asus G2S sin laptop, men med mangel på oppgraderingsmuligheter (tenker da på skjermkort for at det blir for varmt) så trenger jeg en ny stasjonær pc, så får jeg heller degradere min Laptop til jobb bruk og diverse.

Det jeg ser i min nye stasjonær PC er at jeg kan makse settingsene på Age of Conan og fortsatt spille det klokkerent, har jeg en stasjonær som greier det så har jeg en PC som varer i noen år, skulle jeg mene.

Men problemet mitt er at jeg har på en måte falt ut av markedet..drev å bygde mine egne pcer for noen år tilbake, men prioriteringer som jobb, samboer og leilighet kom i veien for min gamle hobby.

Så trenger rett og slett hjelp av kompetente folk som fortsatt har greie på hva delene heter og hva man trenger, rett og slett fagfolk :)

Er redd jeg trenger alt..og dette vil bli noe jeg kjøper etterhvert som jeg får lønn, det vil da si leftovers fra lønna etter at alt har blitt betalt.

Er det noen kompetente folk som har 10 minutt til overs fra sin tid som kan sette opp en liste over en PC som har null problemer med å kjøre maks setting på Age Of Conan?

Det skal iallefall være en stasjonær PC som takler det meste av spill for det neste året..Billig blir det ikke, men billigere enn å kjøpe alt komplett.

Med vennlig Hilsen

1-papa :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe prisklasse har jeg ikke satt meg. Det er av den enkle grunn at jeg ikke kommer til å kjøpe alt på engang, derav har jeg råd til litt mere.

Har bestandig hatt den filosofien når det kommer til utstyr og gadgets, at jo bedre det er, jo lengre tid tar det før jeg må bytte det ut igjen, derav så sparer jeg faktisk penger og verdifull tid på det å.

Tastatur og skjerm er det jeg trenger, har Creative sine surround høytalere så går utifra at jeg trenger et lydkort som har en ganske bra kvalitet og takler surround som f.eks 5.1. Og har fortsatt Logitech sin G5 mus..enda..hvem skulle trudd det hehe..

Men tastatur er noe jeg selv kan greie å finne, skjerm..vel..hadde en Samsung BW230 (tror jeg..) før jeg ga den bort og likte faktisk den. Så går vel for samsung..etter at jeg tok en titt på linken på forumet som heter for Fremtidsrettet PC og under Skjerm kategorien, så blir det vel samsung denne gangen å.

Som sagt..Det jeg skal bruke PCn til er generelt til Videoredigering og spilling, og har falt for Age of Conan..mainly fordi at jeg har lest serien i mange herrens år, men laptopen som jeg har nå (Asus G2S) kan jeg bare kjøre på min. settings, noe som gjør at jeg ikke får den fulle og hele opplevelsen i spillet. Selvfølgelig så blir det ikke bare det spillet, men tenkte som så at har jeg en PC som takler AoC på max, så er det bra nok.

Mvh

1-papa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...