Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg koble Telenor Mobilt Bredbånd til min D-Link DIR-655?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet så var vitsen med USB på routeren din for å overføre nettverksinstillinger til routern via USB-minne til en PC for at den lett skulle kunne koble seg opp mot routeren. Men etter hvert som det har kommet ny firmware til routeren har denne kontakten fåt mer funksjonalitet. Nå kan du velge om du vil bruke den til å koble en skriver til nettverket, en ekstern harddisk, eller som du selv ønsker: Mobilt bredbånd!

 

Såvidt jeg vet er ikke ALLE bredbånds-leverandører støttet, så om det funker med Telenor eller ikke skal jeg ikke uttale meg om!

 

1. Sørg for at du har firmware 1.21 på routeren din

2. Logg in på routerens admin-side

3. Velg Setup i topp-menyen

4. Velg USB-Settings i venstre meny

5. Velg 3G USB-adapter i drop-down menyen midt på siden.

 

Hvordan det konfigureres videre har jeg dessverre ikke peiling på, men lykke til! Det BURDE funke!

Lenke til kommentar
I utgangspunktet så var vitsen med USB på routeren din for å overføre nettverksinstillinger til routern via USB-minne til en PC for at den lett skulle kunne koble seg opp mot routeren. Men etter hvert som det har kommet ny firmware til routeren har denne kontakten fåt mer funksjonalitet. Nå kan du velge om du vil bruke den til å koble en skriver til nettverket, en ekstern harddisk, eller som du selv ønsker: Mobilt bredbånd!

 

Såvidt jeg vet er ikke ALLE bredbånds-leverandører støttet, så om det funker med Telenor eller ikke skal jeg ikke uttale meg om!

 

1. Sørg for at du har firmware 1.21 på routeren din

2. Logg in på routerens admin-side

3. Velg Setup i topp-menyen

4. Velg USB-Settings i venstre meny

5. Velg 3G USB-adapter i drop-down menyen midt på siden.

 

Hvordan det konfigureres videre har jeg dessverre ikke peiling på, men lykke til! Det BURDE funke!

Jeg har prøvd, det fungerte ikke.

Men det kan jo godt hende jeg gjør noe feil (?). Har slått av PIN-koden også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...