Gå til innhold

Vurdering av oppsett for 'i7' spillpc

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg deler, og var ganske selvsikker... men så plutselig tenkte jeg, omfg enn hvis noen av delene mine ikke passer til andre komponentene!!!

Så nå spør jeg: Er dette et bra oppsett for i7 spill pc?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=104423

XFX geforce gtx275 core edition (640 mhz istedet for 670 på gpu clock)

Antec earthwatts 750w (ER DETTE EN BRA PSU FOR RIGGEN MIN?!)

Si hva dere synes om dette oppsettet. Har litt tid på å angre bestillingen, men tipper den blir sendt i morgen :O:O

Så raske feedbacks trengs

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeon HD5850 grafikkort er vel 1 mnd gammel elns og har Dx11-support, det er også raskere enn geforce 285 og veldig pverclockable... Koster vel ca. 2000 NOK. Kan også velge HD5870 som er enda raskere men koster en del mer, rundt 2500 tror jeg. 750W PSU er mer enn godt nok.

Lenke til kommentar
Radeon HD5850 grafikkort er vel 1 mnd gammel elns og har Dx11-support, det er også raskere enn geforce 285 og veldig pverclockable... Koster vel ca. 2000 NOK. Kan også velge HD5870 som er enda raskere men koster en del mer, rundt 2500 tror jeg. 750W PSU er mer enn godt nok.

Ok, tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Sitatet i denne posten er svar på trådstarters opprinnelige førstepost som han har slettet. Jeg har kopiert den hit slik at brukerens nye post skal komme først i tråden...

Geir :)

De fleste vil si at sokkel 1156 er mest fornuftig til dedikert spillmaskin; dvs i5750 prosessor. Den bruker DDR3 to-kanals og derfor er 4GB DDR3 med low-volt perfekt oppsett. Du sparer vel 1500,- på det.

De 1500,- spyttes inn i HD5870 istedenfor GTX275. Vips så har du et ektremt mye bedre oppsett enn det foreslåtte. Men er du hysterisk Nvidia/Intelfan så velger du GTX285. Ytelse opp i mot HD5870, men taper noen steder. Har du råd er det GTX295 du skal ha. Den leder an fortsatt...

Øvrige deler synes ok...

Lenke til kommentar

Må bare si at Jørn tar det på kornet, slik du har satt opp riggen er det en god allroundrigg med brukbar spillytelse, dog slett ikke optimalisert for gaming for prisen. DVS at en optimalisert gamerrigg til et par tusen kr mindre vil kjøre fra ditt oppsett, såfremst du ikke spiller på lav oppløsning og med lave settinger :) , og får masse frames som skjermen ikke kan vise, en vanlig LCD skjerm har 60 hz oppfriskinsgrate, som tilsvare 60 fps.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Riktig Osse. En annen sak er at jeg er veldig imponert over PII720 sin kapasitet. Alle tester viser at den drar det meste. Den koster rundt 900,- nå, og med et hovedkort til 7-900,- og DDR2 evt DDR3 4 GB til 500,- er man i mål. Da er det spart enda minst 600,- uten at det forringer noe som helst. PhenomII 720 er virkelig et godt kjøp. Ved 2 skjemkort, så skal en også et stykke opp der også før evt det vil gi store utslag ved å velge feks i5750 foran den.

Maksimeres ytelse i forhold til budsjett skal en argumentere godt for å gå utenom AMD Phenom II 720. Den yter godt også opp i mot Quader der de har sine fortrinn. Et godt valg altså....

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

phii 720 er vel beste gamercpu'en for prisen, i5 vil kunne dra endel fra på skikkelig high end grafikkløsning. Hadde inga problemer heller med f.eks phii 955 vs i7 som gamercpu, men likt klokket så drar den lille bastarted phii 720 selv dual gpu løsninger like godt som PHII 955, par mindre frames spesielt når det gjelder min. fps, Men der er vi opp i I5 territoriet, som AMD bygger, som forsøker hele tiden å sette opp like gode eller bedre rigger ved bruk av AMD så er i5-750 den som volder størst problem.

Dog savner tester hva blant annet det lille programmet fushion kan gjøre for en god gameropplevelse (fushion slår av ikke nødvendige bakgrunns programmer, dedikerer mest mulig av cpu'en ytelsesevene til gaming), fushion sammen med Amd Overdrive er vel AMDs beste kort mot både i5 og i7 (tenker ikke her for vante overklokkere som skifter settinger i bios som andre skifter underbuksa(relativt ofte))

PS: Bare så det er sagt, jeg er ikke anti Intel av teknologiske grunner, men ene og alene fordi et Intel monopol er skremmede for både prisutviklig og teknologisk utvikling.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...