Nevvis Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Heisann! Er det mulig å kalle en hel tabell fra en metode, eller må jeg hente ut et og et element? public static String[] lesInnNavn() { ... ... return Navn; } Hvordan deklarerer jeg en tabell med innholdet fra denne metoden f.eks.? Lenke til kommentar
___ Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg tror ikke du kommer til å få noen vettuge svar før du legger frem din problemstilling på en mer forståelig måte. Werner Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre den mer forståelig heller, det liksom problemet. Jeg skal opprette en tabell i main() som får lengde og verdier fra denne metoden, men jeg vet ikke hvordan jeg går frem. Dersom det i det hele tatt er mulig. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Noe slikt? public class Tjohei { public static void main(String[] args) { String[] tabell = hentTabell(); for (String s : tabell) { System.out.println(s); } } public static String[] hentTabell() { String[] heh = new String[3]; heh[0] = "Hei"; heh[1] = "Hopp"; heh[2] = "Tjohei"; return heh; } } Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Jepp! Tusen takk! Ante meg at det var noe sånn enkelt, men når jeg ikke vet det eksakt så ble det frustrerende famling i blinde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå