Datasmurf Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) f/6.3 1/640 sec 200 mm ISO-200 Canon EOS 350D + Sigma 18-200 1:3.5 - 6.3 OS Satt ute på balkongen og så på solnedgangen og bestemte meg for å ta noen bilder. Noen ble til mange, og når jeg gikk gjennom de nå, så jeg at jeg hadde fanget dette. Versjon med noe endring i fargene Endret 12. oktober 2009 av Datasmurf Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Varme farger i en varm solnedgang er lov, behold innstillingene i det første bildet. Jeg tror ikke jeg ville hatt scooteren i sentrum av bildet. Men er ikke sikker på hvor jeg helst ville hatt den Lenke til kommentar
Tidlaus Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det hadde sett mye bedre ut om du hadde fulgt det gylne snitt. Bildet er på langt nær ikke originalt nok til å bryte en såpass god regel. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Bah, det gyldne snitt, jeg har brutt det siden jeg lærte hva det var for 2 år siden Til mine læreres store irritasjon. Og jeg har generelt ikke originale nok bilder til å bryte den ifg. folk flest. Lenke til kommentar
Conseptfoto Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det hadde sett mye bedre ut om du hadde fulgt det gylne snitt.Bildet er på langt nær ikke originalt nok til å bryte en såpass god regel. Jeg forstår ikke hvorfor dere er så opptatt av gyldne snitt, farger, beskjæring etc. Normal kritikk her få forumet er "flott bilde", "fine farger", etc., det gir meg og mange med meg ingenting å jobbe videre med. Uten "substans i fotografisk bilder" blir bildene kjedelige og bare av interresse for fotografen og evt. de på bildet. Det finnes mange dyktige fotografer her på forumet og en tråd om dette emnet kunne vært med på å løfte de fleste av oss. Jeg er selv kun en hobbyfotograf, men prøver å Ikke bare knipse, men ta bilder med magen! Her er en bok som de fleste av oss kunne hatt godt av å lese: The Photographic Eye - Learning to See with a Camera - Michael F. O'Brien & Norman Sibley. Sjekk denne linken som forteller litt om emnet: Den tredje dimensjon i fotografiet Dette bildet gir meg ingenting, og burde etter min mening ikke vært sendt inn for kritikk Mvh. Helge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå