Gå til innhold

[Løst]Phenom x2 550 kjører på 800 mhz?!?!?


Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med min nye prosessor phenom x2 550mhz, har lastet ned programet cpu-z og den viser at prosessoren min kjører på 800 mhz. Og spenningen er 0.975v og temperaturen er ca 35 grader

 

Når jeg skrur på pc'en er den 3,1 ghz og kjører på 1,275v, temp ca 36 grader, men stiller seg automatisk ned etter 2-3 minutter,

 

Hvorfor? Hva er galt?

 

Er amatør og prøvde å overklokkå litt og stilte litt på frekvens via amd sitt overdrive program, stilte bare opp anttal %.

 

Men etter jeg oppdaget at den gikk ned til 800mhz nulstillte jeg bios.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er AMD sin "Cool and quiet" som er aktivert, det er AMD sin cpu strømsparingsfunksjon.

Den virker på den måten at hvis cpu er inaktiv (les idle) så klokker den seg automatisk ned for å spare strøm og muligens miljøet i lengden....green line...

 

Når du starter et program ol igjen,så klokker den seg opp igjen til normal hastighet.

 

Dette er en funksjon som som regel kan aktiveres/deaktiveres i bios.

Lenke til kommentar
Det er AMD sin "Cool and quiet" som er aktivert, det er AMD sin cpu strømsparingsfunksjon.

Den virker på den måten at hvis cpu er inaktiv (les idle) så klokker den seg automatisk ned for å spare strøm og muligens miljøet i lengden....green line...

 

Når du starter et program ol igjen,så klokker den seg opp igjen til normal hastighet.

 

Dette er en funksjon som som regel kan aktiveres/deaktiveres i bios.

 

 

takker :) som sagt, nybegynner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...