fantenberg Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Vet dette ikke er riktig kategori, men fant ikke noen kategori for dette. Men bare flytte på meg. Det har seg slik at jeg, som mange andre, kunne tenke meg å flytte til USA. I hvertfall for noen år. Jeg har lest mye rundt om og vet at det er vanskelig å få opphold/arbeid. MEN jeg har en fordel. Jeg har et søskenbarn som bor borti der. Tror det er en fordel hvertfall? Noen som vet hvordan han kan hjelpe meg i denne sammenhengen? Er det ikke slik at han kan "request a petition" for meg? MERK, jeg er ikke intr. i å studere der. Drar over uansett, men kunne virkelig tenke meg permanent opphold i stedet for de 90 visumsfrie dagene. Hvem vet.. kanskje han kan skaffe meg jobb? Det hadde vært no. Får spørre han. Endret 12. oktober 2009 av tgnedal Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Glem det. Og søskenbarnet ditt er ingen fordel. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Var det jeg fryktet.. Får ta til takke med den berømte 90-dagers visumfrie perioden da.. sukk Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Tror du er lei nok etter de 90 dagene. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Vil tro det letteste er å finne seg ei amerikansk dame du kan gifte deg med i løpet av de 90 dagene Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 For deretter å faktisk holde sammen med vedkommende i de fem årene det tar å kjøre gjennom naturalization-prosessen. Hehe. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Kanskje det kan gå.. hvem vet? Skal hvertfall til Louisiana og spille blues! Men altså.. etter de 90 dagene. Hva skjer hvis du ikke reiser? Kommer de å henter deg? Hvordan vet de hvor du er ? Haha Ikke at det er noe jeg akter å gjøre. Lenke til kommentar
TWA Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Du får et admission number når du kommer inn i landet, og jeg regner med at navn og ID blir registrert på det nummeret. Så popper du vel opp i datasystemet hvis du ikke har forlatt landet innen de 90 dagene. Jeg bor i USA nå, med student-visum. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Heldiggris Lenke til kommentar
Sophie88 Skrevet 2. juli 2011 Del Skrevet 2. juli 2011 Jeg har en blogg om akkurat dette, da jeg selv har bodd i USA i 2 aar naa. Bloggen min kan kanskje vare nyttig for deg. www.newlyamericanized.blogg.no. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå