SirEmanon Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Kommer denne filmen til Norge? Jeg tror muligens den er verd å se, for å få innsikt i hva folk tenker omkring Gud. Regissør Peter Rodger sier følgende: Jeg fikk svar jeg forventet, men også mange svært overraskende svar. Svar som manet til ettertanke. Spørsmålet jeg likevel sitter igjen med, som er umulig å svare på, er om mennesket skapte Gud, eller om Gud skapte mennesket. Hva tror du? Jeg er av den formening at mennesket skapte gud. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Tviler den kommer på kino, kanskje i noen utvalgte kinoer men ikke noe mer enn det. Den blir sikkert også begrenset i Usa mht distrubisjon. Filmfestivaler vil nok garantert sette den opp. Ifølge imdb.com har den vært vist på en polsk og en amerikansk filmfestival. http://www.imdb.com/title/tt1326954/releaseinfo Skal helt sikkert se den om jeg kommer over den. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Synast egentlig spørsmålet er ganske tåpeleg, greit nok ingen kan bevise at det finnast ein gud eller ikkje, men tatt i betraktning eigenskapane til alle gudane vi har er det ganske tydeleg at dei er menneske-skapte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det fristet ikke så veldig å se filmen, rett og slett fordi det meste virket som koselig, hjertevarmende svada. Filosofisk "når man ser inn i øynene på et nyfødt barn, hvordan kan man da nekte for at det finnes en høyere makt?"-svulmeri kjeder meg, spesielt når man gjør hoppet fra "en høyere makt" til "han det står om i denne boken, som også forklarer hvordan jorden ble til og at man ikke skal spise gris". Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Tviler den kommer på kino, kanskje i noen utvalgte kinoer men ikke noe mer enn det.Den blir sikkert også begrenset i Usa mht distrubisjon. Filmfestivaler vil nok garantert sette den opp. Ifølge imdb.com har den vært vist på en polsk og en amerikansk filmfestival. http://www.imdb.com/title/tt1326954/releaseinfo Skal helt sikkert se den om jeg kommer over den. Grei info, takk. Hvis den ikke blir vist på kino her i landet får vi håpe en eller annen tv-kanal kjøper den inn og kommer til å vise den. Jeg antar den også vil komme på dvd for salg, enten her i Norge eller statene. Det fristet ikke så veldig å se filmen, rett og slett fordi det meste virket som koselig, hjertevarmende svada. Filosofisk "når man ser inn i øynene på et nyfødt barn, hvordan kan man da nekte for at det finnes en høyere makt?"-svulmeri kjeder meg, spesielt når man gjør hoppet fra "en høyere makt" til "han det står om i denne boken, som også forklarer hvordan jorden ble til og at man ikke skal spise gris". Dette var da en veldig forhåndsdømming ;-). Muligens har du rett, men jeg synes den bør få en sjanse - i alle fall før jeg kommer med et terningkast eller en anmeldelse/kritikk Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 De som står bak har jo selv kommet med traileren, da kan jeg ikke klandres for inntrykket jeg får. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå