Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

1 dilemma som ble til 2!

Gjest Nyskjerrigper

Anbefalte innlegg

Gjest Nyskjerrigper

Hei, jeg har et lite dilemma..

La oss ta det fra starten..

Jeg er 24, holdt på med en dame i 7 mnd som var 18.

Leietiden på min leilighet gikk ut nå i september, så da ble jeg og 4 andre kompiser enige om og flytte litt mer sentralt inn i oslo. Have fun osv.

Hun 18 år gamle damen jeg "holdt" på med da ville gjerne flytte inn med meg. For hun var lei av og bo med sin mor osv, jeg var rimelig skeptisk siden hun holdt hardt på det faktum at vi ikke var sammen, bare holdt på.

Men etter et par hopp i høyet så var jeg plutselig enig med henne, så hun ble med på planene. Leilighet ble funnet, kontrakt ble skrevet og rommene fordelt. Alt var klart. Men så plutselig 2 dager inn i "sammboerskapet" så var det plutselig over da. Med en slik setning mens vi lå og holdt rundt hverandre i sengen "Jeg tror vi sier stopp jeg, for dette..". Jeg spørr hvorfor og vi prater litt og ender opp med og rote litt rundt før vi begge sovner. I mitt hodet er alt okai, men for henne var alt tydligvis ordnet nå. Vi hadde "slått" opp..

Noe jeg fant ut den første helgen hun var i "friheten" fra foreldrene.. hun dro ut fredag, lørdag og søndag og alle dagene overnattet hun borte. Det var kanskje da jeg skjønte at shit had hit the fan, og etter mye kjeftig og smelling kom det fram at hun hadde funnet en kar i klassen som hun var keen på.. og de hadde rotet endel rundt. Men ingenting seksuelt utover det. Jeg ble selvfølgelig forbanna og sa det slik det var, at det var uaktuellt at hun gjorde slik. Hun sa at hun virkelig beklaget, også gjorde hun det samme igjen neste helg.. Samme reglen går igjen og igjen,.. Jeg er for snill, og hun utnytter det.

Innerst inne tror jeg ikke hun gjør det for og såre, og jeg lager meg scenarioer i hodet der hun plutselig tar til fornuft. Men det skjer ikke.. enda så klarer jeg ikke og kaste henne ut herifra.

Men det har mest og gjøre pga det økonomiske. Hun betaler 4000 av de 27000 husleie består av, og jeg har ikke råd til og dekke henne opp, og de andre har heller ikke råd for øyeblikket pga mangel på jobb. Så da sitter man mucho i baret...

Også det som gjør det enda litt mer spennende. Jeg har funnet meg en søt svensk tjej! Jeg har prøvd og flørte litt med henne en stund nå, uten respons, Men nå i helgen når jeg ga litt mer faen så ble det nesten pott.

Jeg fulgte henne hjem de 300m hun bor unna, fordi det er slik jeg bare er :) Man følger pikene hjem.. Da vi kom frem ba hun meg opp på grøt som nattmat, men vi endte fort i sengen hennes. Jeg gjorde ingenting for dette.. og det var nesten helt nytt for meg og bli sjekket opp.. :S

Vi sov sammen hele natten, men jeg er elendig på og tolke dagen derpå.. Vi satt og så på youtube filmer og lo, så dokumentar sammen, jeg gikk ut og handlet mat til oss osv.. men fikk ingen klare " jeg vil mer" vibber..

Hun tok også og klagade på at hun var bakis, og at hun drakk for mye i går.. Slike ting gjør meg altfor usikker til og prøve noe mer?

Sendte også avgårde en sms når jeg dro" Faen du er mysig, skrev jeg det riktig?" og fikk tilbake "Tack, det var riktig.. du også!"

Bah, er dette veldig klare tegn? Jeg må være verdens verste på og tolke slikt..

Og hva i %"#%#¤#% gjør jeg om det blir noe mer.. jeg deler for faen rom med min ex i et kollektiv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner jeg deg riktig? Bor du med eksen din på 18 og driver og holder på med en ny en? Impressive.

Hva sier alle de andre da? De du bor med liksom? 4000 er da ikke så mye? Men om man ikke kan betale, så kan man ikke betale.

Er det helt over med henne? Ikke noe følelser igjen? Ingen vei tilbake? Og hva med hun nye du prøver deg på? Er det fordi du vil, eller fordi du vil glemme hun du bor med? Funker jo ikke så bra å glemme, så lenge du bor med hun gamle.

Ang. hun nye, hvis det er det du vil så: keep up the pressure. Ikke sett ned farten, og ikke mist moment, da kan du bare glemme henne.

Men om man skal se praktisk på det, hvorfor ikke bare square opp med hun du bor med, sette en strek over det som har skjedd å starte på nytt? Det flyttet tross alt inn sammen. Hun kan ikke være _så_ urimelig?

Og hvordan gikk dere fra å "holde på" til å flytte inn?

Ta deg en lang joggetur, og en helg borte, og ikke tenk på det. Du er sikkert kjempesur på hun du bor med, når du skriver dette. La ting roe seg litt, og så tar du en skikkelig prat med hun du bor med, mest sannsynlig løser det seg. Prøv å snakke fornuft, uten å bli sint..

Lenke til kommentar
Gjest Nyskjerrigper

Hun er nettopp _SÅ_ urimelig.. Hun skjønner ikke hvorfor jeg er sur.. hun har jo "dumpet" meg i hennes øyne..

Så alt jeg sier har ingen effekt lengere. Og Ja det er helt over, jeg har følelser, men ser at det er ingen vits og jage dem videre.

Hun nye nå fant jeg jo etter at hun har sagt hun holder på med en annen.. hun har ikke stoppet med det enda for og si det slik..

Lenke til kommentar

Men har dere pratet om det skikkelig da?

Hun er sikkert bare "urimelig" og sur fordi du blir sint, eller hun føler du har en forutintatt holdning, og at hun er forhåndsdømt.

Om du prøver å levle med henne? Og forstå hennes side av saken da?

Lenke til kommentar
Gjest Nyskjerrigper

Prøvd og lvle med henne? Jeg har prøvd alt jeg kan for og få henne til og skjønne mitt problem..

Jeg har sagt han jeg tar det veldig tungt at hun oppfører seg slik, og det at jeg bor med henne minner meg konstant på hva jeg hadde og hva jeg nå har mistet. Det hjelper heller ikke at hun drar støtt og stadig ut med denne karen på ettermiddagene og kommer hjem rundt 11-12 hver kveld.. Jeg vet jo hva de driver med, men hun nekter fortsatt plent.

Hun har sagt at jeg og hun er over, ingen vei tilbake og at hun prøvde og ende det før vi flyttet inn også.. Noe jeg selvfølgelig er uenig i, for hadde hun gjort det hadde jeg aldri latt henne flytte inn... Og jeg fikk ingen vibber om at det var over heller. Vi satt opp til langt på natt hver eneste kveld før vi flyttet og planla ting, koste oss og hadde det generelt veldig gøy.

For meg virker det som om hun bare brukte meg for og komme seg vekk fra foreldrene sine, for så og "dumpe" meg med et problem som jeg ikke kan gjøre noe med.

Iallefall inntil de 2 andre i kollektivet har fått seg en fast jobb.... Noe som kan drøye en stund.

Noe som skulle bli til en utrolig positiv opplevelse har endt i masse drama og annet tull som jeg føler er helt unødvendig. Jeg kjenner også på meg selv at jeg blir en annen person i det hele, jeg blir han litt gale xen som vil vite hva hun har gjort, hva hun skal og hvorfor hun gjør ting.. Noe jeg selvfølgelig mener er fair siden vi trossalt bor på samme rom og er samboere.. Men i lengden så driver jeg henne lengre og lengre unna meg.. :S

Lenke til kommentar

Men er ikke du betraktelig eldre enn henne, du skrev at du er 24, og at hun er 18?

Forventer du at hun skal ta ansvar for seg selv, og hva forventet du deg egentlig når du "ble sammen" med og flyttet inn med henne?

Du er jo den "voksne" parten her, er det ikke opp til deg å ta ansvar? En situasjon som dette dukker vel ikke opp ut av det blå. Du må jo ha fått noen signaler, om hun sier hun har forsøkt å gjøre det slutt før dere flyttet inn. Og hun brøt det av 2 dager inn i "samboerskapet".

Og om du hele tiden skal følge med på hvor hun har vært, hva hun gjør, og hvor hun skal, er det ikke rart at hun oppfører seg "urimelig", og er vanskelig å ha med å gjøre. Hun føler sikkert at du kontrollerer hele livet hennes.

Hva om du bare prøver å gi henne litt "slack", og så prater med henne når ting har kjølt ned?

Og når det gjelder de andre i kollektivet, så er det vel ikke noe problem å skaffe seg fast jobb? Om det er det man vil, sitte i kassa i en eller annen butikk ellerno?

Prøver å se for meg mulige løsninger her, og hva vil du egentlig oppnå?

- Finne en måte å kaste henne ut på?

- Bli venner med henne?

Lenke til kommentar

Prøv å bli venn med x'en og få henne som fuckbuddy. Da har du en svenske i helgene og en fuckbuddy i hverdagene :p

Fra spøk til revolver. Hvis du er avhengig av x'en til å betale for leien, så tror jeg at det beste du kan gjøre er å glemme den tiden dere hadde sammen. Se fremover, hvor hun bare er romkamerat. Hvis hun ikke tar opp gamle tema så burde du greie det etter en liten periode.

Det er ganske mye lettere å glemme x'er hvis en får noen nye som en kan fokusere følelsene på. Derfor mener jeg at du må bare prøve videre med svensken. Det at hun sa at hun drakk for mye dagen før skal du ikke tolke hit og dit. Hvis hun faktisk drakk for mye og egentlig ikke hadde tenkt seg noe med deg, så kan du banne på at det hadde vært en noe utrivelig stemning dagen derpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...