balder Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Eg har innstallert virusprogrammet ca Anti-virus og dette virker, men så har eg innstaler CA Anti-Spyware, men dette virker ikkje. Når eg dobbelklikker på at den skal skanne systemet så hører eg at hardisken durer eit par sekunder og så blir det stil igjen og ingenting skjer. Når eg går inn på windows XP via min sønn på samme maskina så kan eg dobbelklikke på Anti-spyware og den skanner. Ser under oppgavebehandlingen så kommer det fra anti-spyware.exe og så forsvinner den igjen med ein gong. Akuratt som pc'en slettet dette fra prossesser. Er det nokon som har peiling på kva som skjer? Kjører Windows XP. Rart at den virker på oppstarten til min sønn, men ikkje på min innlogg? Skjønte dere spørsmålet? Endret 14. oktober 2009 av balder Lenke til kommentar
balder Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Ingen dataeksperter som har nokon tips??? Lenke til kommentar
balder Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Siden ingen kan hjelpe. Er det nokon program som eg kan sjå kva som skjer med prossessen når eg prøver å starte spywaren? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Prøv følgende: Avinstaller CA Anti-Spyware for deretter og installer det på nytt. Endret 16. oktober 2009 av norbat Lenke til kommentar
balder Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 Prøv følgende: Avinstaller CA Anti-Spyware for deretter og installer det på nytt. Dette har eg gjort, men ingen fornandringer:( Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ja, det er snedig at det funker på den andre brukeren og ikke din. Bare for å utelukke at det ligger noe rusk og rask, kjør gjennom veiledningen Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Er ikke anti-spyware.exe med bindestrek et falskt sikkerhets program(virus), mener det skal være antispyware.exe! Lenke til kommentar
balder Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Ja, det er snedig at det funker på den andre brukeren og ikke din. Bare for å utelukke at det ligger noe rusk og rask, kjør gjennom veiledningen Jippi no virker antispyprogrammet!!! Eg fulgte oppskriften først malewarebytes og så combofix. Slo av virusprogrammet. Når eg hadde kjørt igjennom desse programmene så virket det igjen, Tusen millioner takk!!!!!!!!!!!!!!! La ved filene som vart logget. Kanskje dere ser kva som var galt? mbam_log_2009_10_18__01_16_55_.txt ComboFix.txt Endret 17. oktober 2009 av balder Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Loggene ser greie ut. Du kan godt fjerne combofix. Det gjør du ved å skrive combofix /u fra kjør-feltet (start->kjør). Du må gjerne beholde MBAM. Du har også Superantispyware kjørende på pc'n. Du kan godt slå av funksjonen som gjør at det starter opp sammen med Windows. Endret 18. oktober 2009 av norbat Lenke til kommentar
balder Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 Loggene ser greie ut. Du kan godt fjerne combofix. Det gjør du ved å skrive combofix /u fra kjør-feltet (start->kjør). Du må gjerne beholde MBAM. Du har også Superantispyware kjørende på pc'n. Du kan godt slå av funksjonen som gjør at det starter opp sammen med Windows. Har eit ekstraspørsmål. Finnes det eit program som lager ein backup av c: disken slik som den er i dag?. Viss eg skulle få problemer seinare så kunne eg bare satt i disken på oppstarten og den lagde C:disken slik som den er i dag? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Ja, det finnes en hel bråte med programmer, gratis og betalprogram, som gjør det du ønsker. Her er ett som virker enkelt i bruk (+ gratis): http://www.teknofil.no/wip4/kloner-harddis.../d.epl?id=40908 Endret 18. oktober 2009 av norbat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå