Gå til innhold

Ekstemt treg PC. Softwarerelatert?

Hypodermic

Anbefalte innlegg

I det siste har PCen min begynt å "hakke". Og da det skjer, skjer det i ca. 5 sekunder.

Det skjer ikke når jeg spiller men når jeg har mozilla eller browseren eller andre småprogram åpne.

Jeg har skannet for malware, med Malwarebyte anti-malware (nyeste)

Virus med AVG 8.5 (nyeste)

Spionvare og diverse annet med SuperAntiSpyware (nyeste)

Jeg har og defragmentert PC'en med Windows defrag og med AusLogics defrag.

Specs:

PC: Acer E380-2E79(idk va 2E79 er)

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32bit

Prosessor: AMD Anthlon 64 x2 Dual Core Processor 4200+ 2.2GHz

Minne: 2046MB RAM

Skjermkort: Nvidia GeForce 8800 GT (nyeste drivere)

Hjelp!

Endret av sigurd783
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ser det ut i prosessoversikten din? I Windows Task Manager, sjekk hvilke prosesser som bruker mest CPU. Du kan også velge "View" -> "Select Columns" og skru på statistikk for en rekke andre ting. Sjekk hvilke prosesser som ligger og bruker mest CPU eller har mest Disk I/O.

Lenke til kommentar
avinstaller Malwarebyte anti-malware (nyeste) Virus med AVG 8.5 (nyeste)

Spionvare og diverse annet med SuperAntiSpyware (nyeste) og se om det hjelper.

Fin første post.

Hvordan ser det ut i prosessoversikten din? I Windows Task Manager, sjekk hvilke prosesser som bruker mest CPU. Du kan også velge "View" -> "Select Columns" og skru på statistikk for en rekke andre ting. Sjekk hvilke prosesser som ligger og bruker mest CPU eller har mest Disk I/O.

Prossesene mine som tar mest nå er

Acer Empowering Technology 9k-12k kb

Firefox 50k-70k kb :O

Steam 20k-24k kb

Vet ikke hva Disk I/O er.

Kan bare nevne at Ashampoo WinOptimizer 6 gjorde en merkbar bedring på min Pc. Rydder bort grums. Finnes en 30-dagers trial (fortsatt, antar jeg). Kjøpte etterpå for 9.99 USD.

Kjørte den en gang, følte at alt gikk litt kjappere med en gang. Men er ikke plettfri enda. Altså hakker pcen min fortsatt. men litt skjeldnere.

Takk for hjelp så langt.

Lenke til kommentar

Vel, om du velger "Select Columns" ser du forskjellige ting som kan vises under prosess-siden.

Der finner du blant annet IO/ Reads, I/O Read Bytes, I/O Writes og I/O Write bytes. Dette er i bunn og i grunn til som skrives til disk på systemet ditt. Systemet trenger ikke nødvendigvis bruke masse CPU eller minne for at det er trengt. Det holder at enkelte prosesser venter på å få lov til å skrive til disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...