DJViking Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Etter en elendig opplevelse på min bærbare PC med Vista vurderer jeg nå å kjøpe meg en lisens av Windows 7 for første gang i historien (har alltids fått Windows med en ny PC). Siden jeg har Vista Home Premium tenkte jeg å kjøpe Windows 7 Home Premium, men tenkte på om kanskje Windows 7 Professional kunne være et bedre valg. I følge Wikipedia har Windows 7 Professional følgende funksjonalitet ekstra: "..adds the ability to participate in a Windows Server domain.[14] Additional features include operating as a Remote Desktop server, location aware printing, Encrypting File System, Presentation Mode and Windows XP Mode." Er det verdt å betale 250kr ekstra for å kjøpe Professional over Home Premium? Det eneste av de ekstra funksjonene jeg kunne tenkt meg er Encrypting File System og Windows XP Mode. Endret 12. oktober 2009 av DJViking Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 her er de norske sammeligning: http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows...ompare-editions lykke til Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Trenger du XP mode så er jo Pro utgaven for deg. Men tror de fleste greier seg fint med Home Premium. Tenkte å teste ut XP mode nå lastet ned RTM versjonen i dag. Men så og si alt som fungerer i XP/Vista fungerer jo i Windows 7, så ser ikke helt behovet for XP Mode.... Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Trenger du XP mode så er jo Pro utgaven for deg. Men tror de fleste greier seg fint med Home Premium. Tenkte å teste ut XP mode nå lastet ned RTM versjonen i dag. Men så og si alt som fungerer i XP/Vista fungerer jo i Windows 7, så ser ikke helt behovet for XP Mode.... Er RTM versjonen fremdeles offentlig tilgjengelig for nedlasting? Eller er det gjennom uoffisielle kanaler ? Tenkte selv å installere Windows 7 på min bærbare PC for å se om den kjører tilfredsstillende og klarer å finne alle driverne. Endret 13. oktober 2009 av DJViking Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 technet/msdn er vell eneste nå, finne alle driverene gjøre den nok. selv min litt eldre EEE kjører smuuth på win7 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Er RTM versjonen fremdeles offentlig tilgjengelig for nedlasting? Eller er det gjennom uoffisielle kanaler ? Tenkte selv å installere Windows 7 på min bærbare PC for å se om den kjører tilfredsstillende og klarer å finne alle driverne. Jeg har tilgang til både Windows 7 RTM og XP Mode RTM via MSDN....så helt lovlig her i gården. Men de finnes sikkert andre steder også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå