Gå til innhold

PC til 3ds max

Anbefalte innlegg

Vær klar over at hovedkortets pris ikke alltid henger sammen med hvor bra det er.... Et X58-kort til 14-1700 kr har de fleste muligheter og er godt nok utstyrt til de aller flestes bruk. Dyrere kort er det bare vits å kjøpe om man er ute etter helt spesielle egenskaper billigere kort ikke har. Jeg ville glatt anbefalt microATX til under tusenlappen om det ikke er funksjoner du savner eller må ha som dyrere modeller har. F. eks flere PCI-e spor eller heftige overklokkingsegenskaper.

Tomshardware har en grei test for rimeligere X58 -kort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke vet om så mange spesielle funksoner, så trenger jeg nok ikke det. Men har jo en interesse for overklokking da. Så det bør kunne overklokke endel. Men dette kan jo igjen alle hovedkort. Er vel bare når man kommer borti syk overklokking det er forskjell på hovedkort?

Kanskje du kan anbefale et kort som kan gi en grei stabil overklokk på en i920 prosessor med luftkjøling.

Lenke til kommentar

Beklager trippelpost :wow:

Nå ser listen slik ut. Hva sier folket? Noe som ikke burde være slik? Anbefalinger?

Tenkte å presse prosessor opp i omlag 4GHz om mulig :)

Prosessor: Intel i7 920

Hovedkort: Asus P6T6 Deluxe

Minne: Corsair Dominator?

Strømforsyning: Corsair HX 750W

CPU-Kjøler: Corsair H50, Noctua NH-U12P SE1366 eller Thermalright ULTRA120 Extreme

Skjermkort: Radeon HD 5850/5870

Lagringsdisk: Samsung Spinpoint F1 1 TB

OS-disk: Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2

Kabinett: Liker Antec Performance One P182, men litt dyr?

Skjerm: vet ikke enda

Jeg vil gjerne at oppsettet skal være sånn passe lydløst på idle. Å ikke trenge å bråke mye selv om cpu jobber 100% en stund (rendring) Om skjermkort bråker, så spiller jeg jo, så det går vel bra :)

Endret av Talker
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er på nippet til å bestille nå. Men det som stopper meg er at det ikke er skjermkort i den prisklassen jeg ønsker å oppdrive :dontgetit:. Så jeg lurer på om det vil ha mye å si på 3ds max bruken om jeg brukte mitt eldre ati radeon 9700pro? Vet ikke om dette faktisk fungerer enda da men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...