torfinns Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Vær klar over at hovedkortets pris ikke alltid henger sammen med hvor bra det er.... Et X58-kort til 14-1700 kr har de fleste muligheter og er godt nok utstyrt til de aller flestes bruk. Dyrere kort er det bare vits å kjøpe om man er ute etter helt spesielle egenskaper billigere kort ikke har. Jeg ville glatt anbefalt microATX til under tusenlappen om det ikke er funksjoner du savner eller må ha som dyrere modeller har. F. eks flere PCI-e spor eller heftige overklokkingsegenskaper. Tomshardware har en grei test for rimeligere X58 -kort Lenke til kommentar
Talker Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Siden jeg ikke vet om så mange spesielle funksoner, så trenger jeg nok ikke det. Men har jo en interesse for overklokking da. Så det bør kunne overklokke endel. Men dette kan jo igjen alle hovedkort. Er vel bare når man kommer borti syk overklokking det er forskjell på hovedkort? Kanskje du kan anbefale et kort som kan gi en grei stabil overklokk på en i920 prosessor med luftkjøling. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Kom akkurat over Corsair H50. Er dette noe jeg bør vurdere? Hvordan presterer denne i forhold til TRUE eller Noctua NH-U12P SE1366? Er det noe spesielt kabinett jeg bør gå etter pga H50-kittet? hvordan er lydnivået på H50'n i forrhold til Noctua NH-U12P f.eks? Lenke til kommentar
Talker Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Beklager trippelpost Nå ser listen slik ut. Hva sier folket? Noe som ikke burde være slik? Anbefalinger? Tenkte å presse prosessor opp i omlag 4GHz om mulig Prosessor: Intel i7 920 Hovedkort: Asus P6T6 Deluxe Minne: Corsair Dominator? Strømforsyning: Corsair HX 750W CPU-Kjøler: Corsair H50, Noctua NH-U12P SE1366 eller Thermalright ULTRA120 Extreme Skjermkort: Radeon HD 5850/5870 Lagringsdisk: Samsung Spinpoint F1 1 TB OS-disk: Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 Kabinett: Liker Antec Performance One P182, men litt dyr? Skjerm: vet ikke enda Jeg vil gjerne at oppsettet skal være sånn passe lydløst på idle. Å ikke trenge å bråke mye selv om cpu jobber 100% en stund (rendring) Om skjermkort bråker, så spiller jeg jo, så det går vel bra Endret 6. november 2009 av Talker Lenke til kommentar
Talker Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Er på nippet til å bestille nå. Men det som stopper meg er at det ikke er skjermkort i den prisklassen jeg ønsker å oppdrive . Så jeg lurer på om det vil ha mye å si på 3ds max bruken om jeg brukte mitt eldre ati radeon 9700pro? Vet ikke om dette faktisk fungerer enda da men... Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det kommer an på bruken, jobber du med enkle modeller med få polys vil det ikke ha så mye å si. Er det store modeller med mange polys vil det gi deg meget dårlig view port ytelse.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå