DasDiskusjonsDude Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei. Eg har ein Acer Aspire 5720z. Eg har problemer med skjermdriveren på datamaskinen min. Eg veit ikkje mykje om dette, men av og til blir skjermen svart i nokre sekunder, så skrur den seg på igjen, så popper det opp eit varselstegn kvar det står at skjermdriveren har sluttet og virke, og har blitt gjenopprettet. Eg skjønner ikkje kvifor den gjør det, eller korleis det skjer. Men ofte når eg spiller spill, skjer dette. Det er veldig irriterende. Nokon som veit korleis dette problemet kan fikses, eller kva dette problemet er, om det er maskinfeil, eller bare eit virus? Takk for svar. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Slikt skjer somregel hvis du har overklokket skjermkortet for mye, eller at skjermkortet blir for varmt når man spiller. Når skjer dette? Når du spiller eller helt tilfeldig? Har du noen gang renkset vifta å kjøleribba for støv? Husk å ta ut batteriet først. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Reinstaller driverene om du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Slikt skjer somregel hvis du har overklokket skjermkortet for mye, eller at skjermkortet blir for varmt når man spiller. Når skjer dette? Når du spiller eller helt tilfeldig? Har du noen gang renkset vifta å kjøleribba for støv? Husk å ta ut batteriet først. Eg trur ikkje skjermdriveren går varm, maskinen min har veldig lett for å gå varm, men det skjer også med ein gong eg skrur den på, ikkje alltid når eg har spilt lenge, når eg har spilt lenge, er det meire eit problem at heile datamaskinen skrur seg av om eg spiller spill som f.eks trackmania nations eller noko med lignende krevende grafikk. Skjermdriveren får problemer oftere og oftere, no nettopp skjedde det igjen, ofte må eg skru av maskinen ved hjelp av å holde inne av-knappen, eg veit at dette ikkje er bra, men eg må av og til. Håper ikkje eg får problemer når eg skal spille counter strike source, kanskje det er litt for avansert grafikk for maskinen min, som allerede har problemer med spill som ikkje engang er så gode. Takk for svar. Endret 12. oktober 2009 av Gameplayer50 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Tror du heller skal høre på meg, for driverene og sort skjerm er ikke det som skjer når du har en varm PC. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ja, prøv å installer driveren på nytt. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, prøv å installer driveren på nytt. Ok, takk for hjelpen, håper at det virker. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2009 Eg restartet heile maskinen, og slettet alt eg hadde innpå, men skjermdriveren oppfører seg som den gjorde før, det skjer ikkje like ofte, men det skjer... Litt rart, det må nok bare vere maskinfeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå