Tj-nome Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei. Eg har no problem med min trådlause ruter DIR-635 Tidlegere kjørte eg DWA-547 (Dlink) til Ruteren DIR-635 og det gjekk veldig greit sjølv med hard belasting på nettet var ms maks 33 ms, gjennomsnit 2 ms og min >1 DWA-547 tok kvelden får rundt 1 månde siden og kjøpte inn eit nytt DWA-160 som kjørest no fra stasjoneren. Signalstyrke ligg på 74% og kjøre på channel 13 (Nabolaget kjøre på channels 1-5) men likevel får eg "Lagg Spikes" på 800+ ms som er veldig irreterande (Idle) vist eg kjøre nettverket "hardt" kan eg miste connection der den må connecte seg på nytt. Det er 1 printer, 3 pc-er + xbox360 og PS3 som blir connectet til nettverket. Vaneleg er det kun printer + 2 pc-er men det er forsatt "Lagg Sprikes" sjølv med 1 pc tilkoblet. Noen som har smart løysning som kan hjelpe meg med problemet? Btw: DIR-635 Firmware Version: 2.30EU Hardware Version: B1 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Kan no oppdatere med at eg har fin testet trådlausen. Ingen store "Lagg Spikes" på gammle Buffalo ruteren eller N rutern til Buffalo (Huske ikkje navna i farten) Resetet ruteren, reinstalert driverne men forsatt samme problemet. Ingen efaring eller tips? Kva med Custom Firmware? Kan dei hjelpe meg i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Ingen som kan hjelpe meg? Har ikkje akkurat lust å strekke ein ledning gjennom 2 etasjer eller ut med store summer får og fikse problemet. Har no Kvitering på alt av trådlaus så skal ikkje vere problem og bytte vist det eit produkt som ikkje fungere sammen med dei andre produktene. Har no prøvd 101 plaseringer på ruteren og DWA-160 og ingen ting har hjulpet. Noen tips? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 http://forums.dlink.com/index.php?topic=1986.0 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Desverre sitt eg med Rev A.... som eg snart hiver i ovnen. Det er nesten umulig og laste ned drivere fra FTP siden til dlink. og Arthos som er chip produsenten har ikkje eigne drivere... så eg er "back to the begining". Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du kan prøve å disable wifi protected setup i routeren som du finner på advanced menyen, men tviler litt på at det hjelper... Prøv også uten kryptering for å se om typen kryptering forårsaker lagg. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Har ikkje den store Lagg spikes uten kryptering.. litt merkeleg. Går fra 1ms til 88 ms. Men under mye lasting av nettet mister eg av og til connection Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 88ms er jo alt for mye. Skal du overføre store datamengder så vil du nok få problemer med å henge med. Spørsmålet er om det er svakt signal/støy som er årsaken eller om det er noe annet. Kan du teste forbindelsen ved å sette router eller PC ved siden av hverandre, så vil du få svar på om det er signal eller soft/hardware som er problemet. ping 192.168.0.1 -t gir deg en lang strøm med pings mot routeren. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Ruteren 1 m fra maskinen + laptopen. Stasjoneren: Ms hopper opp på maks 44ms, ellers er den rundt 1ms. Laptopen: Samme resultate på samme tid kun høgre ms (66-79ms) Det er mindre topp punkt men ca 1 kvar 10-20 sec. Detter er under "små" belasting på nettverket. (Laste ned ca 500 kb/s) Endret 15. oktober 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du bør teste med ingen belastning av nettverket, ellers blir det vanskelig å tolke resultatene (årsak til hopp i ping). Får du hopp over 1-2ms uten belastning og på 1m avstand så er det definitivt noe som er feil. Det kan være en ide å prøve driver fra Windows update. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Ingen belasting hoppe den forsatt til 23-48ms på begge maskinene. sjølv men ingen som helst belasting. (Testet med 1 tilkoblet og med 2 tilkoblet samme resultate) Begge maskinene oppdatert, Testet med Windows xp, vista og 7-ern samme resultate. (Kjøre 64 bit windows) Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har du flere trådløse nett i nærheten? Trådløse routere har et begrenset antall frekvenser å sende på. Dersom du har det, bør du laste ned et program, feks. Network Stumbler, og sjekke hvilke kanaler som er i bruk i nærheten av deg. Dersom nettene i nærheten bruker samme kanal som deg, bør du bytte. Du bør holde deg til kanal 1, 3, 6, 9 og 11, iom. at disse bruker frekvenser som ikke overlapper hverandre. Du endrer kanal ved å logge deg på web-grensesnittet til routeren din. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Veit godt om kanalene. Men det er ingen forskjell på channels 1 til 13. ... samme resultate kvar gang. Bruke ikkje helt Network Stumbler men eit anna eit som sier channelsene til naboen. Som viser at dei bruker channels fra 1 til 5 Endret 16. oktober 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå