Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Deling" av nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett lite spørsmål til noe av dere her. som har mer peiling enn meg.

Finnes det ett program. som kan dele linjene mellom pcene i hustandene? evt, gjøre om noe prioriteringer på modemet?

Jeg er en gamer, som liker å spille online. problemet mitt er. jeg har 1800/300 linje fra telenor.

Og mine 2 yngre søsken, liker veldig godt å streame og laste ned. er det ett program eller en instilling man kan gjøre å dele nettet mellom pcene?

Har for eksempel prøvd NetLimiter osv. men skjønner ikke stort mye av det programmet.

Takker for alle svar!

-seppo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du evt, gi meg link til noen rimelige med "QoS" ?

Hvis du ikke får til å stille inn netlimiter, så tviler jeg på at du får til QoS.

Det er hvertfall ikke noe enklere enn netlimiter.

Kanskje en ide å spørre noen du kjenner om de kan hjelpe deg å stille inn programmet?

Har faktisk fått til å endre limiter osv på Netlimiter nå :)

Lenke til kommentar

Fint du fikk til det. Hvis de andre bruker torrentprogram, så kan du sette begrensninger i torrentprogrammet også. Det er tre viktige parametere:

Upload, download og global connections. Sistnevnte bør ikke være for høy. Du kan f.eks sette den til 40 og se om det fungerer bra. Upload og download bør begge være under 50% av linjehastigheten om du skal beholde en brukbar ping for spilling.

Lenke til kommentar

Privatrutere pleier såvidt jeg har erfart, å komme med QoS ferdig installert og konfigurert, av de ruterene som har den funksjonen naturligvis.

Prisguide

Vet at blandt andre denne fungerer utmerket, har dog ikke testet wlan med den, som jeg ser den får pes for.

Men prøv først å sette opp netlimiter ved å lese en guide, få hjelp av en venn eller noe, det er mye billigere og vanligvis mye lettere også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...