Nilsen Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Lenovo utvider serien med de folkekjære modellene. Les mer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) . Overflaten rundt tastaturet derimot, er av børstet aluminium. Dette er faktisk ganske så pent på mange måter, spesielt når museknappene og pekeflaten står i stil. Mao. er armbåndsur noe som lett kan ripe opp denne om man ikke er forsiktig. Ellers er jeg litt skuffet over at man ikke har IBMs meget gode trackpoint med 3 museknapper. Touchpad tar bare unødvendig plass og er i veien når man skriver (markøren flytter seg til stadighet om man ikke er meget forsiktig!) En av grunnene til at jeg elsker IBM/Lenovo er nettopp trackpoint og 3 museknapper. Endret 12. oktober 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ellers er jeg litt skuffet over at man ikke har IBMs meget gode trackpoint med 3 museknapper. Touchpad tar bare unødvendig plass og er i veien når man skriver (markøren flytter seg til stadighet om man ikke er meget forsiktig!) tror dem kun benytter dem på thinkpad... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg tror også det, men skulle ønske at denne også kom på mindre maskiner som S12, Ideapad osv. Det er et av kjennetegnene til denne produsenten og ser ikke helt at den kun skal være forbeholdt Thinkpad. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Regner med at det ligger økonomiske grunner bak: 1. Det er billigere å lage en maskin med bare touchpad 2. Om de kun har trackpoint på dyrere modeller, vil de som ønsker å ha det kjøpe dyrere modeller, og da tjener de mer penger. Med det sagt skulle jeg gjerne sett denne maskinen med en grå liten trackpoint og tre museknapper Og så kunne de spart pengene som touchpaden koster. Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Syntes det var vel verdt pengene for top-spec utgaven. Selv om jeg syntes det var irriterende at ingen leverer den med 64-bit, noe man får fra lenovo sine egne sider. Uansett så var det rett inn med w7 64-bit, fungerer helt strålende! Det var først her jeg merket ytelses forskjellen på win7 kontra vista. Egentlig greit å nevne at disken egentlig er på 300gb, om man formaterer og legger inn selv. Ellers må jeg si meg strålende fornøyd! bruker den mest i skolesammenheng (skriving, surfing osvosv.) Tar ikke lang tid å venne seg til fn/ctrl tastplassen heller ^^, Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Trackpoint kostnad vs touchpad er nok ikke eksisterende. Så om de ønsker å konkurrere med andre bør de ha en TP + 3mk på lavere modeller også. Ellers er jo Acer Timeline 3810T et bedre kjøp. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Mhm. Dette er definitivt en maskin jeg har hatt på siklelisten over lengre tid. Fordelene med en slik maskin, slik jeg ser det, er først og fremst størrelsen. JEg er såpass gammeldags at jeg foretrekker mine bærbare maskiner virkelig bærbare, og da er 13.3" maks størrelse. Alt annet arbeid som krever større skjerm føler jeg at jeg kan gjøre på en stasjonær maskin. U350 ser bra ut (på bildene i alle fall) og duger nok greit til kontorarbeid. Siden jeg ikke er så opptatt av at maskinene skal være så uhyrlige tynne, så synes jeg det er litt kjipt at det ikke følger optisk stasjon med. Prisen på denne maskinen er jo suveren, spesielt når en tenker på skjermstørrelse og baklys. Jeg har egentlig ikke godt av å lese slike tester da jeg blir litt higen på maskinen. Og jeg har tross alt en "bærbar" på 15.4" (ja jeg vet at jeg i forrige avsnitt snakket stygt om denne formen for maskinen, men jeg måtte ha en PC til å ha på arbeidet, og billigste jeg fikk fatt på da var en Lenovo N200. Skulle jeg hatt en maskin med min ønskede størrelse måtte jeg da på det tidspunktet hoster opp 1500 kr mer), en IdeaPad S10, og en 8 år gammel stasjonær sak som fungerer som hovedmaskin. Jeg får håpe jeg klarer å motstå fristelsen, selv om jeg må gi hardware cred for en fristende test... Ellers er jeg enig med enkelte andre vrukere i at touchpad er noe herk. Selv bruker jeg ekstern mus på arbeidsmaskinen min, og det går som regel greit uten at jeg kommer bort i touchpaden. Det er noe verre på s10en. Den blir nesten irriterende til tider... Lenke til kommentar
Løve Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 De burde testet denne maskina ved "vanlig" bruk også. Hvordan takler den vanlig fim? HD-film? Hvordan fungerer det med mange faner oppe i nettleseren? Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 *.mkv - Nei. Med mindre jeg streamer over nettverket, da funker det. x264 encoding, Ja. Om du planlegger å se på HD-filmer hyppig hadde jeg valgt noe annet. Definer mange så skal jeg teste for deg ^^, Minnekortleseren er også et superpluss på denne maskinen. Siden den er så lett og ta med seg, er det ypperlig å føre over bilder for så å smette opp evt. photoshop for å ta en rask titt Lenke til kommentar
Løve Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Mange er vel 10 faner ca. Er den responsiv ellers og funker til kontorprogrammer, flash o.l.? Endret 12. oktober 2009 av Løve Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Funker fint 15 faner. Avspilling fra gametrailers.com "hd" Word = responsivt. Photoshop = ok men Trails 2 sliter på low :/ Lenke til kommentar
stian1986 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 hei jeg lurte på om dere kommer til å teste denne versjonens noe støre broder, nemlig lenovo U450p modellen? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Sitter i utlandet med min gamle mor sin maskin som trenger reinstallering. Er det en løsning på recovery på denne maskinen? Ser at det er en skjult partisjon på 14-15 GB på disken kalt "EISA configuration", og det er noe greier som kalles for "one-click-recovery" eller noe i den duren. Imidlertid er de eneste mulighetene i sistnevnte å lage recovery cd eller gjenopprette fra image. Noen som vet noe om dette? Endret 5. august 2010 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå