Kenneth Solfjeld Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Har såvidt testet det, og synes det virker å være et bra bildebehandlingsprogram. Liker interfacen, og at det er veldig intuitivt å bruke. Mye jeg ikke fikk testet ut verktøyene skikkelig f.eks. dodge burn. Jeg synes jeg har bra kontroll på dodge/burn i Photoshop, og liker måten den funker der. Vil jeg ha samme kontroll på verktøyene i Lightroom? Noen erfaringer, og kan dette programmet anbefales til en som primært driver med landskapsfoto? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Du kan teste det 30 dager før du bestemmer deg. Landskapsfoto er ingen spesiell sjanger innen foto. Så ja, LR kan fint brukes. Jeg brukes LR til 95-99% og PS til resten. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Har testet det i 30 dager og liker det godt. Jeg har drevet med PS siden 1997 og er vant med det, og skeptisk til alt annet.. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hvis du bruker mye HDR for landskap er det ingen sånne muligheter i LR (bortsett fra høyreklikk og merge to hdr/panorama i PS) Ellers er jeg helt frelst av LR, både for rask behandling av raw-filer samt arkivering (metadata tagging osv) og ikke-destruktiv redigering. Nå har jeg ikke brukt dodge/burn mye i photoshop men den penselredigeringen i LR er vel mye det samme? Der du kan justere eksponering samt litt mer... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Har vel sluttet med HDR og slike teknikker. Prøver å få eksponeringen rett i 1 shot. Var innom hos en lokal dealer. Han skulle ha 1900,- for programmet. En hyggelig pris, som gjør at jeg mest sannsynlig løper og kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå