Knakk Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei. Jeg har hybelnett i Kristiansand /v UiA. Frem til ca Fredag forrige uke har port forwarding ikke fungert i min leilighet. Jeg tenkte umiddelbart det måtte være min router. Når jeg direktekobler datamaskinen til porten i veggen, utenom min egen router, slo av brannmuren fikk jeg ingen av tjenestene til å fungere. Prøvd med en annen maskin også. Jeg klarte å gjenskape feilen hos en nabo, dette var vel og merke gjennom en router. Tester med bl.a. www.canyouseeme.org og programmer som har en innbygget løsning for å sjekke portforwarding. Er det noen her som har erfaringer med hybelnett. Blokkeres porter på denne måten? Vi er ikke NAT'et under en felles IP. Jeg klarer fint å pinge serveren eksternt. Håper på en slags oppklaring. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Om jeg ikke husker helt feil så går hele nettet under UiA's subnett med restricted tilgang. Det ligger en cisco switch i server rommet til UiA. Lenke til kommentar
Knakk Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Om jeg ikke husker helt feil så går hele nettet under UiA's subnett med restricted tilgang. Det ligger en cisco switch i server rommet til UiA. Det har fungert fint før. De må i tilfelle nettopp ha lagt til restriksjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå