Gå til innhold

Hva er den beste Ixusen?

Anbefalte innlegg

Jeg heller imot å kjøpe Canon når jeg nå skal kjøpe nytt kompaktkamera, fordi jeg da får bruke samme programvare på det og speilrefleksen - og så er det en fordel at både jeg og gubben kjenner menyene fra før. (Han tar ikke så masse bilder, så det blir et stort plunder for ham å lære et nytt.)

Powershot-kameraene ser ut til å være for store alle sammen, jeg må ha et kamera som jeg får plass til i lomme og veske, da jeg alltid har det med meg. Så da må det bli en Ixus antar jeg?

- Men noen av Ixusene finner jeg ikke tester på, og de jeg finner synes jeg ser dårlige ut... Er det noen av dem som utmerker seg som det definitivt beste? Er det bare å se på prisen, eller? (Da tenker jeg i hovedsak på bildekvaliteten, men vil gjerne ha rundt 3 tommers skjerm også for det blir vel nedtur å gå nedover i størrelse på den.)

(Og om noen har tips til billige vanntette som jeg etterhvert kan kjøpe i tillegg, så er forsåvidt det også interessant. Behøver ikke være Canon det i så tilfelle.)

Endret av Miamaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lest og lest på Canon sine sider, og uten at jeg har vett på det tror jeg at jeg har funnet ut at det antagelig må stå mellom 200IS og 990. Uten at jeg egentlig ser de store forskjellene på disse to. (Ta-på-skjerm på 200 da men sånn ellers.)

Lenke til kommentar
http://www.canon.no/for_home/compare_produ...al_camera/ixus/

Her er en sammenligning av 990 Is, 980 Is og 200 Is.

Jeg står mellom 990 Is og 980 Is, men det er neimen ikke lett å velge.

Kanskje jeg heller skal kjøpe et Powershot SX200 Is, prisen er ikke så langt i fra de andre.

Hm, ja den 980 så slett ikke dum ut. Jeg har ikke vurdert den for jeg syntes den hadde mistenkelig mange megapixel. Men den ser ut til å ha både optisk søker og manuell fokus? Sånt er ikke dumt å ha! Men så har den liten skjerm, det er derfor den ikke har vært med i min vurdering tidligere. Jeg har 3 tommer nå, og det blir nok kraftig nedtur å gå ned til 2,5. Det tror jeg ikke jeg får gubben med på.

Lenke til kommentar

Holder en knapp på IXUS 870 IS, som er "gammel" og god, framfor noen av de som er nevnt her.

Grunnen er enkel: Bedre optikk, og ikke minst pga brukbar vidvinkel og akseptabel lysstyrke. "Bare" 10 megapixler tenker kanskje noen, men det er mer enn nok på en så liten bildesensor som sitter i disse kameraene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...