fleur-de-soleil Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg er 18 år, bor på hybel, og faren min er død. Moren min snylter på sosialen, og betaler ikke noe i skatt fordi hu tjener så lite. Har jeg krav på barnebidrag? Isåfall, hvordan går jeg frem? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Du er voksen å da er vel eneste måte å smelle noen på tjukka Endret 12. oktober 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Alle former for barnebidrag opphører når du fyller 18. Mao. din mor får ingen penger for deg så lenge du er over 18. Du må bli yngre. Lenke til kommentar
fleur-de-soleil Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Men venninna mi får det, og hu er over 18. Har lest at det er så lenge man går på vgs. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Snakk med NAV. Jeg er usikker på hvordan reglene er når den ene foreldren er død, men vanligvis så har man krav på bidrag fra den "andre" forelderen frem til man er 19 så lenge man går på VGS eller eventuelt er lærling. edit: Mulig det bare gjelder når du ikke bor hjemme, men som sagt: Snakk med NAV. De burde kunne hjelpe deg med det du lurer på. Endret 12. oktober 2009 av L4r5 Lenke til kommentar
Castman Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ganske sikker på du kan få barnebidrag fram til du er 20 hvis du ikke tjener over en viss sum. Dette gjelder selvfølgelig barn med kunn en foreldre som er i live. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå