saladin waits for alice Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 import fl.controls.*; compKnapp. addEventListener (MouseEvent.CLICK, mouseClick); function mouseClick (mEvent:MouseEvent):void { var radioGroup:RadioButtonGroup =radio_pluss.group; var input1:Number =Number (compInput1.text); var input2:Number =Number (compInput2.text); var res:Number; if(radioSelect.label=="Pluss") res = input1 +input2; elfe if (radioselect.label=="Minus") res = input1 - input2; elfe if (radioselect.label=="Gange") res = input1 * input2; else res = input1 / input2; compresultat.text = String (res); } Errors: 1084: Syntax error: expecting rightbrace before if.1093: Syntax error. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 elfe? haha så ikke det før nå men etter rettingen får jeg dette problemet: 1120: Access of undefined property compresultat.1120: Access of undefined property radioselect. 1120: Access of undefined property radioselect. 1120: Access of undefined property radioSelect. Jeg er 100% sikker at alle componenetene har riktig isntans navn, så derfor har jeg problemer å se hva jeg har gjort feil. Skal jeg sende flash fila? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) ja, gjør det du. Endret 12. oktober 2009 av datastol Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Sjekk at case er riktig, siden du har variert på stor og liten bokstav i navnene. radioSelect ser ut til å være riktig, mens radioselect er feil. Endret 12. oktober 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Jeg hadde vist spart på den oppgaven fra når jeg gikk gjennom boka. itillegg til hva GeirGrusom sa, så har du glemt en linje kode. prøv: import fl.controls.*; compKnapp.addEventListener(MouseEvent.CLICK, mouseClick); function mouseClick(mEvent:MouseEvent):void { var radioGroup:RadioButtonGroup=radio_pluss.group; var radioSelect:RadioButton=radioGroup.selection; //ikke glem denne var input1:Number=Number(compInput1.text); var input2:Number=Number(compInput2.text); var res:Number; if (radioSelect.label=="Pluss") { res=input1+input2; } else if (radioSelect.label=="Minus") { res=input1-input2; } else if (radioSelect.label=="Gange") { res=input1*input2; } else { res=input1/input2; } compResultat.text=String(res); } Endret 12. oktober 2009 av datastol Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 hmm, nå ser det ut til å funke, men det må visst være i feil boka da, for jeg skrev rett av og følgte instuksjonene nøye Men takk igjen for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå