Gå til innhold

Ønsker og oppgradere HD på Laptop

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion dv9675 Intel Core 2 Duo T725. Den har 360 gb disk og jeg ønsker og utvide dette til 750 og gjerne mer eventuelt. Men problemet er at Verken MPX, HP, eller Komplett kan svare på om jeg kan oppgradere og eventuelt hvor mye.

Skrudde opp maskinen i helgen og oppdaget at jeg har 2 (160gb)og ikke en hd. Men i oset vises den som en. Spørsmålet videre er da kan jeg kjøpre 2 500 gb disker eller vil ikke biosen støtte det. Videre lurer jeg på om jeg vil få problemer med og få det til og fungere på maskinen da jeg ikke hvet hvordan hdene(raid) er satt opp i dag?

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oppgradere kan du nok, så må du lage et nytt raid0 etterpå.

Men hvordan ar det lagt opp i fra hp lurer jeg på.

Altså jeg fikk levert maskinen med vista uten cd. Har en bacup cd, men ikke noe mer. Nå har jeg ikke sjekket, men mulig det ligger på driver cd installasjona program for raid? eller?

Lenke til kommentar

vet ikke helt hvilket/hvem sitt chipset det er i den maskinen, men er nok en raidmeny hvor du kan velge om raid1 eller raid0 (litt vanskelig tippe på hurtigtaster i oppstart for menyen uten vite hvilket chipset).

om installere xp må du slipstreame en xp cd med driveren på for at xp skal finne raidet.

med vista så kan du legge den på minnepenn etc så kan du velge plassering til driver under avangserte stasjonsvalg i installen.

av backup bruker de legge det som en skjult partisjon med hurtigtast i oppstart for tilgang, så ved bytte av disker forsvinner denne muligheten.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...