norsemanGrey Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Heisann I VBScript koden under setter jeg inn noen kollonner i en Access database tabell. Hvordan kan gjøre slik at default versien til kolonnene er NULL? ' Instantiate the ADOX Table ObjectSet objNewTable = CreateObject("ADOX.Table") ' Define Application Configuration Table objNewTable.Name = vstrAppSettingsTable ' Define Columns for Application Configuration Table objNewTable.Columns.Append "System", cintVarChar, 50 objNewTable.Columns.Append "Parameter", cintVarChar, 50 objNewTable.Columns.Append "Value", cintVarChar, 100 objNewTable.Columns.Append "Description", cintVarChar, 255 ' Create New Table objCatalog.Tables.Append objNewTable Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Har aldri brukt access database, men i mysql og postgresql, så setter man default verdien til en kollone i selve databasen, så uavhengig av hvilket språk man koder siden i. ALTER TABLE <tabellnavn> MODIFY <kollonenavn> DEFAULT = <...> Tatt rett fra hode, men er sånn cirka. Kan jo også hardkode i koden din at hvis input felt er tomt så sett en default verdi, men letteste vil jeg tro er å gjøre det rett i databasen. Ta en titt her også: http://office.microsoft.com/en-us/access/HA100964511033.aspx Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Har aldri brukt access database, men i mysql og postgresql, så setter man default verdien til en kollone i selve databasen, så uavhengig av hvilket språk man koder siden i. ALTER TABLE <tabellnavn> MODIFY <kollonenavn> DEFAULT = <...> Tatt rett fra hode, men er sånn cirka. Kan jo også hardkode i koden din at hvis input felt er tomt så sett en default verdi, men letteste vil jeg tro er å gjøre det rett i databasen. Ta en titt her også: http://office.microsoft.com/en-us/access/HA100964511033.aspx Takk for svar men jeg vil gjerne gjøre det fra koden og ved bruk av ADOX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå