Gå til innhold

Minimaskin blir kraftigere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor ble det av dette tokjernede Atomkraftverket det var snakk om for.. snart et år siden?

Mener du tokjerne Atom-prosessor? N330 er tokjerne.

4GB RAM? Jeg trodde ingen fikk lov til å putte mer enn 2GB i Atom-maskiner.

Det var vel noe snakk om at den restriksjonen ikke skal gjelde for nye maskiner med W7.

Lenke til kommentar

Den ser fiffig ut denne, og billig. Det er dog noen småting jeg savner for å benytte den til en stuepc:

Bluray drev

Firewire (for eksterne tunere)

Mulighet til å bytte front til en "renere" front, uten så mange tilganger.

IR i front for bruk av fjernkontroll.

Nå er jo ikke denne maskinen nødvendigvis myntet på mediacenter maskin, men kanskje de kunne laget en variant som var det...? Lov til å håpe :)

Lenke til kommentar

Speende maskin ja, hadde den bare kunnet blitt solgt her til lands uten OS - evt. med ett fritt OS pre-installert.... Men men, har ventet på det siden EEEbox ble lansert. Så ser ikke ut til at det blir noen slik maskin på meg likevel.

Lenke til kommentar
Though, det er jo bare en begrensning ved salg. Det har alltid vært mulig å legge til senere(?)

Orly? Jeg syntes å ha hørt at det var begrenset i chipset-firmware/BIOS. Så det betyr at jeg kan bare sette inn to GB ekstra RAM i min ASRock NetTop S330 (omtrent identisk til maskinen i artiklen) uten problemer? Det er greit å vite dersom jeg skal begynne å bruke den til mer enn XBMC. (Hvor den gjør en utmerket jobb)

Lenke til kommentar
Hadde vært greit å ha en slik stående. Bak TV-en muligens? :huh:

Denne er jo så fin at den ikke trengs å gjemmes. Uansett, greit å ha mulighet til å dytte inn en DVD nå og da uten å måtte grave frem boksen.

For all del. Men man har den bare med drevet ut til siden. TV-en er tynn så det er ikke stress å komme til. Men man trenger ikke gjemme den, nei. Jeg tenker mer på hdd-lys og andre dioder som blinker og forstyrrer i det ellers kulsvarte rommet. Jeg takler ikke slike ting :wee:

Lenke til kommentar

Endelig et litt brukbart brikkesett, men jeg synes prisen er litt høy sammenlignet med minibærbare med omtrent samme specs.

Skal man først ha en stasjonær maskin til å spille HD-film til TVen så har vel de fleste av oss en 3-4 år gammel spille-PC stående og støve, som kan gjøre samme jobben. Børst av støvet og dytt inn litt moderne programvare så gjør den samme jobben. ~3000 kr for penere utseende og mindre størrelse synes jeg er for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...