orkerikkemere Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) .... Endret 12. oktober 2009 av orkerikkemere Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Dette høres ut som en lei situasjon. Jeg vil ikke anbefale deg å brette ut om din økonomiske situasjon her på forumet, men for å få gode råd fra personer her inne med innsikt i problemet bør du gi litt info om mengde gjeld, hvilken type gjeld og hvilke muligheter du har prøvd tidligere osv. Mvh. Lenke til kommentar
orkerikkemere Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Dette høres ut som en lei situasjon. Jeg vil ikke anbefale deg å brette ut om din økonomiske situasjon her på forumet, men for å få gode råd fra personer her inne med innsikt i problemet bør du gi litt info om mengde gjeld, hvilken type gjeld og hvilke muligheter du har prøvd tidligere osv. Mvh. Jeg har vært hos advokat og snakket om gjeldsanering, men han sa jeg ikke kunne søke pga at mannen min eier hus. Selv om han har særeie. Gjelden min er i bank og kredittkort lån fra 89-92 og utgjør i dag med over 20 års renter 550000.- Uoverskueligt mye penger Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det er jo en del penger. Hvor stor mulighet du har til å betale dem ned avhenger av hvor mye du får i trygd, og hva renten er. Det beste du kan gjøre er nok å lage en fullstendig oversikt over inntekter du har, og hva pengene går til. Når du har det kan du prøve å forhandle med banken om lånet. Hvis du har hatt lånet veldig lenge og til høy rente kan de kanskje være villige til å redusere det litt, mot at dere setter opp en nokså stram nedbetalingsplan som du må holde. Det at du lager en slik oversikt på forhånd viser at du ønsker å rydde opp, og vil forhåpentligvis gi litt godvilje. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det er jo en del penger. Hvor stor mulighet du har til å betale dem ned avhenger av hvor mye du får i trygd, og hva renten er. Det beste du kan gjøre er nok å lage en fullstendig oversikt over inntekter du har, og hva pengene går til. Når du har det kan du prøve å forhandle med banken om lånet. Hvis du har hatt lånet veldig lenge og til høy rente kan de kanskje være villige til å redusere det litt, mot at dere setter opp en nokså stram nedbetalingsplan som du må holde. Det at du lager en slik oversikt på forhånd viser at du ønsker å rydde opp, og vil forhåpentligvis gi litt godvilje. I tillegg til dette bør du høre med noen av dine nærmeste om de kan gi deg et privat lån. Har du mulighet til å søke deg en jobb? Har du noen utgiftposter du kan redusere? Hvis du gjør som nevnt over og setter opp et budsjett med tanke på nedbetaling av gjeld så skal du nok få til dette, hold motet oppe:) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at det ikke er tillat å redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget. Tråden stenges. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg