Tmeese Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har kjopt ny pc med Microsoft traadlos/optisk mus og tastatur. Det fulgte med egen installasjonscd og alt gikk fint. Problemet er at jeg ikke faar valgt norsk tegnsett, som dere ser her. Naar jeg velger tastaturet paa kontrollpanelet er det ikke mulig aa skifte til norsk tegnsett slik det "bruker aa vaere". Det staar ingenting om dette i manualen heller. Jeg kjorer windows xp home. Er det noen som har hatt samme problem, eller vet hva jeg kan gjore? Paa forhaand takk! Thomas Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Kan du se bokstavene som ikke er i det engelske alfabetet, men som er i det norske? Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Alle bokstavene er fysisk paa tastaturet ja, hvis det var det du mente.. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 det han mener: kan du lese disse bokstavene: æøå og ÆØÅ ? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har og nettop kjøpt meg et microsoft tast/mus. I butikken (computercity) så det ut som de hadde fått inn et stort kvanta av danske tastaturer. De prøvde å selge meg et sånt et og sa at det ikke var noe problem med de spesifike norske tastene men jeg fant ett norsk isteden fordi de virket noe usikre. Har du kjøpt deg et dansk tastatur? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Prøv regionale innstillinger/ regional settings i kontrollpanelet. Er det valgt engelsk her, vil ikke æøå virke. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Nei, for at Æ,Ø og Å skal virke, må du velge Arabisk... Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Skjonte hva du mente rett etter at jeg hadde skrevet svar. Og svaret er ja, jeg kan se ' ; og [ , men ikke skrive dem, som dere ser :-? Kjopte tastaturet og musa i Norge, saa det skulle ikke vaere problemet. Skjoenner ikke at det skal vaere saa vanskelig, finner ingenting om det paa hjemmesida til microsoft heller.. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Er det ikke et ikon på Control Panel som f.eks. har bilde av en globus eller noe, eller som evt. heter "Regional ..." hvor "..." er noe annet, hva som helst...? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Tenk så mye lettere det hadde vært hvis jeg kunne gå inn på den PC'en selv og se... Finner fram til det meste med bare å klikke noen ganger på maskinen som har et problem. Lenke til kommentar
capy Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 klikk på min datamaskin, kontrollpanel, instillinger for region og språk, klikk språk, klikk detaljer, legg til norsk tastatur og fjern engelsk. Lenke til kommentar
Tmeese Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 JEEE! Ordna seg med litt knoting i Regionale innstillinger. Tusen takk for hjelpa! Thomas Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 No problem! Hilsen: Alle på HW.no Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Tips: Alt + Shift hadde nok løst problemet ditt. Prøv da vel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå