|Pekken| Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Driver å lærer meg oc, men det virker som jeg ikke helt har teket på det!! Har et Abit AT7-MAX2 hovedkort med nyeste bios. Men når jeg prøver å stille på fsb og multiplieren nekter maskinen å starte opp igjen??? Hva gjør jeg feil? Det står i en xp2200 th.bred og to twinmos 3200ddr winbound. Etter en benchmark fikk jeg opp ca 1,7-1,8 g/pr.s den skal vel egentlig opp i rundt 3g ikke sant? Noen forslag? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Driver å lærer meg oc, men det virker som jeg ikke helt har teket på det!!Har et Abit AT7-MAX2 hovedkort med nyeste bios. Men når jeg prøver å stille på fsb og multiplieren nekter maskinen å starte opp igjen??? Det er mulig at dette kortet ikke låser opp ´mp´en til kortet, prøvd bare å stille FSB´en din litt høyere si 4mhz? Hvis dette går sjekk om maskinen ikke starter når du forandrer mp. Hvis den er død ved forandring må din prosessor låses opp før du kan forandre den Kan også være at du er litt vel dristig i din overklokking så gå baby skritt når du øker deg oppover, ikke gå fra 133mhz til 166Mhz før du VET at dette går Hva gjør jeg feil? Det står i en xp2200 th.bred og to twinmos 3200ddr winbound. Etter en benchmark fikk jeg opp ca 1,7-1,8 g/pr.s den skal vel egentlig opp i rundt 3g ikke sant? Noen forslag? hva mener du med 1,7g/pr.s?? grader per sek? -P- Lenke til kommentar
|Pekken| Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Det jeg mente var: gigabyte pr sekund. Ddr 3200 betyr vel 3200mb/s. Det er ihverfall det jeg har fått forståelse for etter å ha lest litt. Å da er det litt skuffende å bare havne på under 2000 på en benchmark. Virker som jeg må låse opp prosessoren ja. Har du noen tips eller link til dette? Det eneste jeg ikke er sikker på i biosen er X-ratio. FSB:AGP:PCI? Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Det jeg mente var: gigabyte pr sekund. Ddr 3200 betyr vel 3200mb/s. Det er ihverfall det jeg har fått forståelse for etter å ha lest litt. Å da er det litt skuffende å bare havne på under 2000 på en benchmark. Virker som jeg må låse opp prosessoren ja. Har du noen tips eller link til dette? Det eneste jeg ikke er sikker på i biosen er X-ratio. FSB:AGP:PCI? Hvis du ikke målte prosessorytelse i gflop/s da.. da hørtes det tallet bedre ut. Lenke til kommentar
|Pekken| Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 etter å ha testet litt har jeg klart å komme meg opp i 2500mb i sekundet. Så tvilder på at det er gigaflops det er snakk om. Det gjelder vel egentlig bare prosessorer? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Det jeg mente var: gigabyte pr sekund. Ddr 3200 betyr vel 3200mb/s. Det er ihverfall det jeg har fått forståelse for etter å ha lest litt. Å da er det litt skuffende å bare havne på under 2000 på en benchmark. Virker som jeg må låse opp prosessoren ja. Har du noen tips eller link til dette? Det eneste jeg ikke er sikker på i biosen er X-ratio. FSB:AGP:PCI? Man MÅ kjøre syncron buss på minne og på COu hvis du noen gang skal komme i nærheten av dette. det vil si 200Mhz buss på CPU & ram og i tilfelle da burde du være meget fornøyd om du bryter 3Gb grensen. -P- Lenke til kommentar
|Pekken| Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Men da kommer mitt neste problem. Minne nekter å kjøre på 200mhz???? Noe jeg ikke skjønner da jeg har to stk ddr400 twinmos 512 winbound. Hvis jeg setter 200mhz manuelt på minnet, restarter, låser minnet seg på 166. Om jeg da går inn i bios er minne valget blått. Det vil si at jeg ikke får lov til å skifte frekvens. Må da resette bios får å få sette frekvens manuelt igjen. Noen som har vært borti det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå