Gå til innhold

Den store G35 Tråden

Anbefalte innlegg

Logitech - G35 7.1 surroundlydheadset med Dolby®-teknologi

17299.1.0.png

Produsent: Logitech

Prisliste: Harware.no|Lavest pris pr 12.10.09: 773,- NOK + Frakt (pixmania)

Systemkrav:

- PC med 32-bit or 64-bit Windows® XP eller Windows Vista®

- 30 MB Tilgjengelig hardisk plass

- CD-ROM

- USB port

Pakke innhold:

- Logitech® G35 headset

- 3 headband pads

- Quick-start guide

- CD software

- 2-års produsent garanti

Øreklokkene:

- Driver: 40 mm diameter, neodymium magnet, 15 mm diameter voice coil with ferrofluid damping

- Frequency response: 20 Hz – 20 KHz diffuse-field equalized

- Impedance: 32 ohm nominal

- Sensitivity: 90 dB SPL Ref: 1 mW, 1 KHz

Mikrofon:

- Pickup pattern: Unidirectional (cardioid)

- Frequency response: 100 Hz – 10 KHz

- Sensitivity: -42 dBV/Pa re: 0 dB = 1 Pa, 1 KHz

- Test conditions: 3.0 V, 2.2 K ohm

Kabel:

- Full-Speed USB 2.0 compliant

- Kabel: 3.05 m, woven insulation

Review:

NB: Video review

Gamereactor.no Score: 7/10

Cnet.com

Crunchgear.com

Hardwarecanucks.com

Everythingusb

Geek.com

Tips:

Hold den i stereo modus for spill

Endret av paalrh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har nettopp anskaffet meg G35 og er godt fornøyd. Men hvorfor skriver du at man må holde det i stereomodus for spill? Da forsvinner jo mye av vitsen med det, headsette støtter jo surroundmodus. Hvorfor da spille i stereomodus? Jeg har så langt prøvd det i Crysis i surroundmodus, og det fungerte perfekt! :)

Lenke til kommentar

har lest et par reviews som nevner det.

http://www.cnet.com.au/logitech-g35-surrou...t-339295817.htm

avventer mitt eget g 35 fra ebay snart selv så får sjekka det ut selv i november engang.

skulle jeg gjette basert på

http://www.everythingusb.com/logitech-g35-...dset-15909.html

har dette å gjøre med at spill coder surround ulikt og spill som ikke støtter g35 dermed er bedre spilt i stereo modus.

Lenke til kommentar

Har hatt dette en stund nå. :) Fungerer veldig bra, foruten at ledningen har tvinnet seg som bare det. Dessuten kan jeg ikke innstalere driverne uten at hele pc'en klikker, og internett stopper. ( Windows Vista 64 bit system ) Jeg er veldig fornøyd foruten det.

Lenke til kommentar

oh jes denne puppyen dunka ned i posten min fed ex style idag. ingen moms ingen toll boja!

pris i butikken 1000 spenn min pris 480 kroner inkludert frakt!

edit:

skal bare si at den var mindre enn jeg trode. så for meg dette store beistet, men neida.

og lyden er bare konge. det gamle speedlink billig dritten min gikk rett i søpla. er nesten ubeskrivelig.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg hatt headsettet i godt over en måned. Og jeg har brukt det meget flittig.

Måned 1 reviewen:

Lyd: :thumbs:

Lyden er so mnatt og dag i forhold de andre headsettene jeg har eid. Elsker den enkle skiften mellom surround og stereo. vilel si at jeg i 90% av tiden bruker surround med unntak av noen ganger når jeg ser video.

Mikrofon: :thumbup:

genial mute funksjon må jeg si. den er også veldig praktisk å ta ut av veien. Kvalitet messig har jeg bare fått positiv feedback på den fra andre. Stemme forvrengingen har jeg ikke brukt noe spes siden den første uka.

G-knappene: :mellow:

Skulle likt å se at de var mer fristilte opp mot hva jeg kunne koble dem opp mot. Da spesielt med tanke på å koble opp mot hurtigtaster slik at jeg enkelt kunne skifte kanaler på f.eks teamspeak. eller ingame voice channels i redorchestra o.l. ( mellom public /team/local). Dette er et punkt osm virkelig kunne ha fått den til å ta av. Kan være at det skal funke bare jeg som ikke har funnet det ut enda. Men om ikke jeg intuiativt finner det ut så synes jeg det nesten er for komplisert.

Komfort: :)

til å begynne med var de ålreight. Ikke noe på nivå med bayerdynamic headsettet til romkameraten min. men bedre en billig dritene. Problemene er at headsettet ser ut til å ha være default designet rundt en yngre skalle og øreklokkene er kanskje noe smal i vidden. Så i default setting blir de ganske ukomfortabel over ørene.

men jeg oppdaget etter hvert at jeg kunen dra dem en del lenger ut ( se bidle den metall greia. da ble de akseptable. Den er ganske robust så må ta i litt. Er livredd for å dra for hardt da. Men det at den er litt sturdy tyder på at den vil holde slitasje bedre. Tyder ikke på at de vil bli slarkete med det første.

Men som sagt når liksom ikke helt opp til den standarden jeg ville ha forventet i prisklassen de norske selskapene putter den på. Veldig bra investering på ebay da. Skulle nok likt at det var noen ekstra hakk å dra ut lengden da. slik at folk med store hau også kan bruke den.

Andre knapper: :thumbup:

Volum scrollen er genial. og er perfekt plassert. mute knappen er litt excessiw siden du kan mute den ved bare å skyve mikrofonen inn i upright position.

Resultat:

:thumbs::thumbup: :thumbup: :):mellow:

Om du har noen spørsmål eller ting du vil jeg skal teste med dem så er det bare å spørre. vil komme med flere vurderinger ettersom jeg har brukt det mer.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nå vet jeg at jeg bumper en 2.5 måneder gammel topic men jeg fikk denne saken idag og testet, installerte drivere fra logitech.com (for å være sikker på at jeg har de nyeste) og restartet for å eliminere flere mulige problemer. Nå har jeg klokkene på meg og kjørt noen tester i både videolan og windows media player (5.1 og 7.1 tester), men jeg fikk ikke helt den surroundeffekten jeg trodde jeg skulle få. Surround-indikatoren i G35 kontrollpanelet lyser rødt som viser at den er på og jeg hører forskjell fra stereo men det bak meg er ikke bak meg egentlig.. Er dette normalt eller er det noe jeg burde sjekke?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestillte dette headset idag, så har ikke fått testet den enda. ;)

Men ang surround lyd, så har headsettet kun 1 element på hvert øre (tror jeg) og dermed så vil den simulere surround lyd via software og hardware. Ett ekte surround sett til hjemmekino f.eks har faktisk flere høyttalere bak deg, så da kommer lyden faktisk bakfra.

Men i ett headset hvor høyttaler elementene er såpass tett opp mot øret så er det nok ikke alltid at det blir "ekte" surround.

Men nå er jo G35 snart på vei i posten til meg, så får nok testet litt på dette til helgen tenker jeg. :)

Lenke til kommentar

Du får prøve en annen USB, gjerne en kontakt bak dersom du kopler til foran på kabinettet og vice versa. Kan være at du ikke har denne lyden dersom du bruker headsettet på en annen maskin, da kan det være forstyrrelser rundt lydkort/usb som er skylden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg prøvde litt men jeg får ikke Spotify til å reagere på kontrollene i G35. Teit men det fungerer slik at multimedieknappene er låst til enten Itunes, WMP, Winamp, Power DVD eller Win DVD. Kjipt at det er slike begrensninger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Planlegger å kjøpe dette headsettet, noen som har erfaringer/anbefalinger mtp lydkort til det? Hovedgrunnen til jeg bytter nå er pga jeg er ikke fornøyd med lyden i mitt gamle headset Sennheiser PC 161, men jeg holder en knapp på at mitt onboard lydkort ikke hjelper.

Lenke til kommentar

Ikke direkte slik men det er ikke de analoge signalene fra 3.5mm hodetelefon tilkoplingen som blir brukt. Lyden blir sendt digitalt via USB sammen med strøm. tipper det er en bitteliten forsterker inni headsettet som hjelper til.

Slik ser det ut i Win 7:

post-63221-1269169158,7782_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...