paalrh Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har lest at man ikke kan få true 7.1 lyd i headset bare emulert 7.1. Dette hadde vist noe å gjøre med at man må ha en viss avstand fra speakern til øret samt rommet må være rett etc etc. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 7.1 er 7 høytalere og 1 sub. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 ja men flere headset averterer med 5.1 og 7.1 lyd. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 sitter på en sennheiser hd280 og får en asus sonar pci kort til 500kr i posten i morgen. så det du snakker om lager en syntetisk framstilling av mer spredt lyd? Men du må kansje ha kostbare høretelefoner som er bygget for syntetisk 5.1 og 7.1. Er vel ikke noe jeg kommer til å få. Så lenge et spill støtter dette? Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 usikker er jo derfor jeg spør. Det jeg hørte i allefall er at man ikke kan oppnå true surround med et headset pga true surround krever distanse fra høytaler til øre. Derfor er alle headset med surround egentlig bare emulated surround. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Det finnes headsets med bevegelsessensor som gjør at du får tilnærmet surroundlyd, men de er veldig dyre. (Fant ikke en link i farta) Du har også 5.1 headset som har 4 høyttalere i hver klokke, men er sikkert ikke like bra som et skikkelig surroundannlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå