yates56 Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei! Har da en stasjonær PB pc som står å støver i et hjørne, den blir omtrent aldri brukt. Sist jeg holdt på med den var når jeg prøvde å få satt den opp som en ssh server, men pga probler der, så har jeg bare gitt den opp, og latt den bare stå der. Idag så tror jeg den kjører Ubuntu 9.04? Eller Ubuntu 8.02 LTS server edition eller noe. Jeg har et lite problem med å finne ut hva jeg skal bruke den til, ettersom at jeg kun bruker min kjære iMac og mine to flotte mbp. Har da et lite problem med å få satt opp media server på mac'ene mot min PS3 slim, så lurer på om det er noe problem å få koblet den opp mot PS3, og kanskje få satt opp slik at jeg får delt filer fra mac'ene til den ubrukte pc'en på det lokale nettverket mitt. MEN! Hvis dere har noen gode forslag til hva en ubrukt pc kan brukes til så kom gjerne med forslag! Har nesten ingen anelse om hva jeg gjøre med den. Takker for svar! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 gi den vekk til noen som ikke har pc Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Hehe. Jeg er ikke akuratt typen som gir bort ting. Er litt gjerrig av meg Pluss at alle jeg kjenner har en pc, hvertfall nå ettersom at alle får pc fra skolen osv. Har starta den idag, så skal prøve å få brukt den til noe, men jeg vet fortsatt ikke hva... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 -Filserver -Hoast for nettside. -HTPC -sett i et TV kort og ha den på feks. kjøkkenet. -mod noe og ha det kult med den. PC i en skuff? i bilen? integrer den med an gammel bilderørsTV.. Listen er uendelig.. -Bygg den om til noe annet enn en PC..? Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Endte med at jeg satte den opp som hjemme server. Skal etter hvert få satt opp PS3 media server mot den, men det kommer etter hvert. Btw, noen som vet om et program for PS3 media server for Ubuntu? En som kan streame .avi filmer, og kaskje .mkv? Lenke til kommentar
raysv Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Endte med at jeg satte den opp som hjemme server. Skal etter hvert få satt opp PS3 media server mot den, men det kommer etter hvert. Btw, noen som vet om et program for PS3 media server for Ubuntu? En som kan streame .avi filmer, og kaskje .mkv? Twonkymedia server feks. Eventuelt så har du en full howto på howtoforge http://www.howtoforge.com/set-up-a-linux-p...with-ubuntu8.04 Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Du kan lage et suuuuper hemelig fildelings nettverk med dine venner der dere bare deler lovelig materiale... Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Hehe, har prøvd meg på det, men det gikk ikke som forventet. Klarte ikke å få koblet meg til den utenfor mitt eget nettverk, men jeg skal prøve meg på dette igjen. Twonkymedia fungerte kjempe bra det, bortsett fra at det kun er gratis i 30 dager. Men det var UTROLIG enkelt å sette opp, laste ned en fil, åpne mappen, og så dobbelyklikke på en fil, så var den oppe å gikk. Men skal se litt mer på den howto, den fungerer vel med Ubuntu desktop 9.04? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå