coverty1dk Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei! Jeg lasta ned en codec fordi film kvaliteten var sykt dårlig. Endte med at jeg sletta den og installerte en ny en som funka greit. avi filer funker som de skal, men mkv filer sliter jeg mer med, jeg har bilde og litt lyd. Jeg kan høre bakgrunnsmusikken, men ikke at folka snakker, jeg tror det forsvant når jeg sletta den gamle codecen. Noen som aner hva jeg skal gjøre, hva slags filer jeg trenger for å få igjen lyden? Takker på forhånd for alle gode svar:-) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Høres ut som om det er feil med instilling på lydkanaler i codecen. Uansett så anbefaler jeg å laste ned og installere k-lite mega codec pack, da denne inneholder ffdshow som spiller av stort sett alt, og har et veldig greit interface for å konfigurere ting med. Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Ja har lasta ned det, med det er fortsatt ikke lyd når folka snakker. En kamerat sa at det kanskje kunne være noe med lydinstillingene mine? Men jeg aner ikke. Satt oppe lenge i går å prøvde finne det ut, uta noe hell... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ja har lasta ned det, med det er fortsatt ikke lyd når folka snakker. En kamerat sa at det kanskje kunne være noe med lydinstillingene mine? Men jeg aner ikke. Satt oppe lenge i går å prøvde finne det ut, uta noe hell... Bruker du VideoLan? (VLC) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg skulle spille av en 720p MKV fil på laptoppen min, som er en Asus eee 901 med Windows 7. Først prøvde jeg med VLC, men det gikk fantastisk sakte (under 1 fps) så jeg installerte Lazyman mkv, som bare er et filter for mkv container formatet, og etter det fungerte filmen brillefint, siden dekodere for både lyd og bilde allerede lå inne i Windows 7. Lenke til kommentar
coverty1dk Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 heisann! Jeg fant ut av problemet! det var at i lydinstillingene mine i VLC stod den ikke på stereo, den stod på noe annet som gjorde sånn at den bytta høytallerenes plass. vanskelig å forklare, men det ordna seg. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå