Gå til innhold

Adapter til WD My Book Essential

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Oppdaget akkurat at det var noe galt med selve adaptere på strømkontakten til denne disken .

Selve "adapteret" som stikkes inn i veggen er avtagbart, og det er denne som ikke fungerer lenger. Da jeg byttet dette med det som satt på kontakten til min andre WD-disk, funket alt som det skulle. Dårlig kontakt eller noe, vil jeg tro.

Jeg må iallefall ha nytt ;)

post-24369-1255300458_thumb.jpg (Ringet for sikkerhets skyld rundt dette "adapteret" som kan tas av)

Så jeg lurer på hvor man får kjøpt nytt? Selve disken fungerer helt fint.

Sjekket litt rundt på nettet, men fant ikke noe. På eBay f.eks var det bare til 12v, så det ut som.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært enklere om du skreiv hva som står som output på det adapteret du har, eventuelt ett bilde av lappen. Uansett, hvis du tar med deg adapteret til Biltema eller Clas Ohlson, så finner du sannsynligvis noe du kan bruke. Det viktige er at det er samme volt (V), og at ampere (A) er det samme heller høyere ved den volten du skal bruke, og at polariteten er den samme (om minus er i midten eller utenpå pluggen du setter i disken).

Lenke til kommentar
Det hadde vært enklere om du skreiv hva som står som output på det adapteret du har, eventuelt ett bilde av lappen. Uansett, hvis du tar med deg adapteret til Biltema eller Clas Ohlson, så finner du sannsynligvis noe du kan bruke. Det viktige er at det er samme volt (V), og at ampere (A) er det samme heller høyere ved den volten du skal bruke, og at polariteten er den samme (om minus er i midten eller utenpå pluggen du setter i disken).

Takk for tipset, skal ta det med til CO eller Biltema, jeg.

Inntil videre bytter jeg bare mellom diskene ettersom jeg bruker dem;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

sofTest skjønner nok ikke helt hva du mener her, og foreslår derfor noe helt annet enn det du er ute etter. WD My Book leveres med strømadapter hvor selve pluggen er avtagbar for å bytte mellom EU og UK plug som er i pakken. Er denne jeg år ut fra TS mener, ikke hele strømadapteret.

Du kan sikkert ta kontakt med WD og få ny, eller du kan bruke UK pluggen som var i esken sammen med en slik: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18126

sofTest sin løsning innebærer å kjøpe helt ny strømadapter - noe som koster en 2-400 kr avhengig av hvor og hva du kjøper

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
sofTest skjønner nok ikke helt hva du mener her, og foreslår derfor noe helt annet enn det du er ute etter. WD My Book leveres med strømadapter hvor selve pluggen er avtagbar for å bytte mellom EU og UK plug som er i pakken. Er denne jeg år ut fra TS mener, ikke hele strømadapteret.

Du kan sikkert ta kontakt med WD og få ny, eller du kan bruke UK pluggen som var i esken sammen med en slik: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18126

sofTest sin løsning innebærer å kjøpe helt ny strømadapter - noe som koster en 2-400 kr avhengig av hvor og hva du kjøper

Det var mer hva jeg mente, ja!

Jeg har jo pluggen som passer til bruk i England, så da bestiller jeg det du linket til jeg!

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...