Gå til innhold

Trenger en hobby


andreyy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fotografering er en god hobby etter min mening. Man får kommet selg litt ut og får gjort noe litt mer fornuftig på pc'n enn WOW hehe.

 

Jeg startet vel med det når jeg var 13-14 eller noe slikt. Begynte med foreldrenes kompakt kamera, kjøpte eget kompaktkamera etter konfirmasjonen. Og speilrefleks i løpet av første året på VGS. Jeg drev litt med bilderedigering i tillegg, men var opptatt av at bildene skulle være så naturlig som mulig. Det var det jeg gjorde. Jeg har vel gått lei nå (eller har en lengre pause). Men det kommer vel av nye interesser og engasjement.

Det finnes jo en drøss gratisprogrammer for fotoredigering på nettet, og videoer om hvordan man bruker de. Så hvis man går for digital fotografering der jo den eneste utgiften i kameraet. Fotodelen på dette forumet er også veldig oppegående, men mange flinke og erfarne fotografer som er ivrig til og lære bort hvis du spør om noe.

 

Elles så kan du jo skaffe deg et engasjement i et eller annet sted slik som ole_marius foreslo. Eksempel:

Røde Kors Ungdom (13-30år)

Røde Kors Hjelpekorps (egentlig ingen aldersgrense men anbefalt 15 år)

Kanskje kommunen har et ungdomsråd. (De rekrutterer ved skole start eller ved jul/nyttårstider)

Politisk Ungdomparti (du er kanskje litt ung!? men blir du engasjert i noe er det ingen ting som hindrer deg)

Begynne å trene/sport: handball, fotball. Jeg har aldri likt lagsport spesielt godt, så drev litt med klatring og står på slalåm hver vinter det er skikkelig med snø.

Hvis det er litt fremmed/skummelt bli med i en slik forening/lag helt alene er det ikke noe og bekymre seg for. Det er bare glad for å få flere medlemmer.

 

Det finnes alltids noe:-)

Lenke til kommentar

hmmm, det tror nesten jeg kommer til å gå for foto jeg :D men så har da muttern eller fattern ikke no passelig kamera engang så om jeg skal ha meg kamera, hvilke vil dere anbefale? Jeg er av den typen som er slik skal man først kjøpe noe så skal man kjøpe noe som er bra og varer en stund bare slik det var sagt! heheXD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Du kan begynne med å legge ut filmsnutter på Youtube. La deg inspirere av videoer der, og lag noe selv. Bruk mobilkamera eller kanskje har du tilgang på en EyeToy for Playstation. Disse kan brukes som webcam på PC, driver finnes på nettet.

 

Ellers er oljemaling en fin hobby som funker innendørs som utendørs. Relativt lave startutgifter og en uendelig læringskurve. Gir mye mer langvarig tilfredsstillelse enn WoW. Liker du fantasy eller science fiction er Warhammer en fin hobby. Den kombinerer kreativitet, fingerferdighet og strategisk tenkning.

 

Noen liker paintball, men det svir visst litt når man blir truffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...