andreyy Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Heisann, jeg er 13 år og trenger en hobby. Tenkte kanskje litt på fotografering men jeg kan da ingen ting om det :/ så om noen har tips der er jo det flott. Ellers er jeg motaklig for det meste, bare ikke kom med noe slitk som "Kjøp deg WoW" hehe. Takk på forhånd -André Lenke til kommentar
Star Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Mitt beste forslag er; Meld deg inn i DNT! Endret 11. oktober 2009 av Star Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 hmm, ikke helt meg, hehe:) men takk for tipset Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Kfuk-Kfum Speider forbundet Lær deg å spille et instrument Forhør deg litt rundt om du kan bli med i et ungdomsparti Sport: Fotball, kampsport, skyting osv.. Lær deg å programmere Søk om du kan få en jobb som søndagselger for VG Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 teller programering som en hobby alså? :O ingen som har tips til meg rundt foto hobby da? Lenke til kommentar
akle Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Fotografering er en god hobby etter min mening. Man får kommet selg litt ut og får gjort noe litt mer fornuftig på pc'n enn WOW hehe. Jeg startet vel med det når jeg var 13-14 eller noe slikt. Begynte med foreldrenes kompakt kamera, kjøpte eget kompaktkamera etter konfirmasjonen. Og speilrefleks i løpet av første året på VGS. Jeg drev litt med bilderedigering i tillegg, men var opptatt av at bildene skulle være så naturlig som mulig. Det var det jeg gjorde. Jeg har vel gått lei nå (eller har en lengre pause). Men det kommer vel av nye interesser og engasjement. Det finnes jo en drøss gratisprogrammer for fotoredigering på nettet, og videoer om hvordan man bruker de. Så hvis man går for digital fotografering der jo den eneste utgiften i kameraet. Fotodelen på dette forumet er også veldig oppegående, men mange flinke og erfarne fotografer som er ivrig til og lære bort hvis du spør om noe. Elles så kan du jo skaffe deg et engasjement i et eller annet sted slik som ole_marius foreslo. Eksempel: Røde Kors Ungdom (13-30år) Røde Kors Hjelpekorps (egentlig ingen aldersgrense men anbefalt 15 år) Kanskje kommunen har et ungdomsråd. (De rekrutterer ved skole start eller ved jul/nyttårstider) Politisk Ungdomparti (du er kanskje litt ung!? men blir du engasjert i noe er det ingen ting som hindrer deg) Begynne å trene/sport: handball, fotball. Jeg har aldri likt lagsport spesielt godt, så drev litt med klatring og står på slalåm hver vinter det er skikkelig med snø. Hvis det er litt fremmed/skummelt bli med i en slik forening/lag helt alene er det ikke noe og bekymre seg for. Det er bare glad for å få flere medlemmer. Det finnes alltids noe:-) Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 hmmm, det tror nesten jeg kommer til å gå for foto jeg men så har da muttern eller fattern ikke no passelig kamera engang så om jeg skal ha meg kamera, hvilke vil dere anbefale? Jeg er av den typen som er slik skal man først kjøpe noe så skal man kjøpe noe som er bra og varer en stund bare slik det var sagt! heheXD Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Bra kamera kan være veldig dyrt, hvor mye er du villig til å gi for et? Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) det spørs, hvor mye ville du sagt ett passlig bra nybegynner, helst speilrefleks kamera vil koste da? pappa hadde et speilrefleks før men det funket plutselig ikke en dag :O EDIT: skriveleif Endret 12. oktober 2009 av andreyy Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Det eneste jeg vet om kameraer er at de er dyre, så jeg har vel egentlig ikke så mye å si i denne tråden^^ Edit: Jo! Hør i kameraavdelingen av forumet^^ Endret 12. oktober 2009 av Aleksmy! Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 will do:) Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Et brukbart speilreflekskamera med det du trenger kan du få for rundt 3000kr på foto.no's bruktmarked Og foto anbefales så absolutt! Begynte selv på din alder, er 16 nå. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 oki, jeg laget en tråd på speilrefleks kamera delen så denne tråden fortsetter vel der hehe:) takk for alle svar Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Begynn med snowboarding. Det er ein av dei beste sportene (Synest eg). Om du ikkje har nokre skibakker vedsiden av der du bur, kan du kanskje begynne med fotografering, prøv deg fram, du trenger ikkje vere ekspert for å fotografere, sjølv gjør eg det, og eg er også 13:) Lenke til kommentar
Amundo_Clown Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Du kan begynne med å legge ut filmsnutter på Youtube. La deg inspirere av videoer der, og lag noe selv. Bruk mobilkamera eller kanskje har du tilgang på en EyeToy for Playstation. Disse kan brukes som webcam på PC, driver finnes på nettet. Ellers er oljemaling en fin hobby som funker innendørs som utendørs. Relativt lave startutgifter og en uendelig læringskurve. Gir mye mer langvarig tilfredsstillelse enn WoW. Liker du fantasy eller science fiction er Warhammer en fin hobby. Den kombinerer kreativitet, fingerferdighet og strategisk tenkning. Noen liker paintball, men det svir visst litt når man blir truffet. Lenke til kommentar
petter268 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Fotofolket er ofte emoer eller nerder. Hadde ikke gjort det. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Begynn å drikk Det er min favoritt hobby Fotofolket er ofte emoer eller nerder. Hadde ikke gjort det. Ja jøss Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Foto kan vel kanskje vere litt kjedeleg i lengden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå