Fruktkake Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei! Jeg er nybegynner når det kommer til hjemmekino. Jeg holder på å planlegge et hjemmekinoannlegg. Oppsettet skal være som følger: Western Digital WD TV ______________________________________sender lyd og bilde gjennom HDMI Phillips hjemmekinoannlegg - surround m/DVD_________________skal kun spille av lyd, gjerne sende bilde til TV fra DVD TV med fire HDMI-innganger, 2 Scart og komposittinnganger Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet? Jeg vil nødig gå til innkjøp av et nytt surroundannlegg bare for det skal støtte HDMI. Setter pris på hjelp. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har TVen din Digital lyd ut? Jeg tar det for gitt at Phillips hjemmekinoannlegget har Digital lyd inn. Så det du kan gjøre er og sende Western Digital med HDMI til TVen din. Lyd og bilde. Og så ta den lyden ut via Spdif/Toslink fra TVen til annlegget og få lyden ut i høytalere. Slike hjemmekinoannlegg kan ha begrenset inputs og outputs. Så det kan hende du vil slite. Og at du langsiktig vil tenke på en reciver som har bedre muligheter. AKIRA Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 WD tingen har jo flere muligheter for lyd ut. Gjennom HDMI, optisk digital lydutgang og vanlig analog stereo. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Hei, jeg sjekket bak TV-en nå. Den har optisk ut, men ikke digital ut. Av andre utganger har den lyd ut, med to kanaler. Men når jeg kiket på hjemmekinoannlegget ser jeg at den ikke har optisk inn. Den har derimot digital in. Kan det hjelpe? Jeg ser på et bilde av WD TV Live-boksen. Jeg ser ikke at den har noe digital ut. Er det mulig å hente lyden ut fra HDMI og sende den til digital in på hjemmekinoannlegget? Endret 14. oktober 2009 av Fruktkake Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 "Optical" på WDen er digital lyd ut men du er litt begrenset på forsterker... Enkleste løsningen er nok å kjøre analog stereo lyd på anlegg (skal ha fått med en kabel som passer i "av out"). Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2009 Hmm, ja. Eller så må jeg få en boks som kan ta imot optiske signaler og sende de digitalt på en kabel så hjemmekinoannlegget kan ta de imot. Finnes det? Vet du forresten hva YPb (helt til høyre) gjør? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 YPb er component video uttak (mulighet for HD over analog istedetfor digitalt). Her er en overgang Optisk til coax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå