Gilbert Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Hei! Holder fremdeles på med de forhatte tekstfilene alle mobber meg for. if ($array_i_txt-fil == "slett denne") { // SLETT DENNE LINJA I FILEN echo "linja er slettet."; } Noen som forstår? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Er også ute etter en god løsning på if ($array_i_txt-fil == "rediger denne") { // SETT INN $text ISTEDENFOR LINJA SOM BEGYNNER MED RETT $array_i_text-fil echo "linja er redigert"; } Lenke til kommentar
togge@ck Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg vil anbefale deg og kjøpe en bok om mysql.. Vil to at det vil gjøre livet ditt mye enklere :wink: Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Det finnes også enkeltstående databaseformater som ikke trenger server, f.eks. MS Access. Blir jo noe hårete, men slår bruk av tekstfiler. Eller så kan du jo også lære litt XML. Lenke til kommentar
christt Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Forklar litt mer nøye hva du ønsker så skal jeg hjelpe deg. Vil du sette inn en linje på en gitt plass i filen, tilslutt eller først? Når du sletter er linjen da en tilfeldig plass i filen? Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Tror dette skulle funke: <?php $linjer = file ('./minfil.txt') or die("Kunne ikke åpne fil!"); $fil = fopen('./minfil.txt', 'w') or die("Kunne ikke skrive til fil!"); for($teller=0; $teller<count($linjer); $teller++){ if( $linjer[$teller] != "Slett denne linja" ) fwrite($fil, $linjer[$teller]."n"); } fclose($fil); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå