hrokling Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har en laptop med Vista Business preinstallert, som nå har konket helt. Jeg har koblet harddisken til en XP Pro-maskin for å hente ut noen filer, men sliter veldig med å få tilgang til de. Etter å ha koblet opp disken merket jeg at jeg ikke hadde tillatelser til å gå inn på brukerdata på disken (Documents and Settings). Jeg logget så på maskinen i safe-mode og endret "eierskapet" på disken slik at min admin-bruker på XP-maskinen nå skulle eie hele denne disken også. Men, etter å ha bootet opp får jeg nå en lang feilmelding: "E:\Documents and Settings refererer til en plassering som ikke er tilgjengelig. Det kan være på en harddisk på denne datamaskinen, eller på et nettverk. Kontroller at disken er satt inn skikkelig, eller at du er koblet til Internett eller nettverket, og prøv på nytt. Hvis den fremdeles er utilgjengelig, har kanskje informasjonen blitt flyttet til en annen plassering." Disken er selvsagt koblet til, og jeg kan lese andre filer på disken. Noen idéer? Noen linker til en eller annen DOS/LINUX boot-cd jeg kan bruke som enkelt og greit gir meg tilgang og lar meg kopiere filene til et annet sted på disken slik at jeg kan få tilgang til de gjennom Win XP igjen? Alle idéer tas imot med takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Du kan prøve Knoppix. http://www.knopper.net/knoppix/knoppix51-en.html Edit: syar2003 tenkte litt videre enn meg. Fornuftig. Endret 11. oktober 2009 av Hårek Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) "Documents and Settings\" i Vista er bare en link (ikke folder/mappe) opprettet for bakoverkompabilitet med eldre "non Vista aware" programvare. Du kan ikke "gå inn" på noe via den. I Vista disken din satt inn på en XP er det X:\Users\ du skal inn på. Hvor X der den stasjonsbokstaven Vista OS disken er tildelt. Under Users folderen igjen ligger brukerprofilene dine. Endret 11. oktober 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
hrokling Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Aha... Jeg søkte igjennom på Users og klarte å finne filene! Mange takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå