Gå til innhold

DS Lite vs DSi - what to do?

Rainy

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en PSP, men siden jeg har hatt GBA og nå sist en DS har jeg kommet frem til at det kanskje er mer fornuftig å kjøpe en ny Nintendo.

Men jeg har virkelig ikke fulgt med på hva disse nyeste modellene kan/har i forhold til den første DS.

Så om noen kan gi meg noen hint om både lite og i utgaven, hadde jeg blitt glad.

Prismessig så skiller det vel mulig rundt 500?

Vel, vel - opplys meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DS lite=Billigere som du sikkert vet, og den kan spille av GBA-spill som er ganske greit for mange. Lettere å kjøre slike flashcards på også, tror jeg.

DSi=Et par kameraer som blir brukt i noen mindre interessante spill, en nettbutikk ala WiiWare, ingen GBA-port dessverre, en "ny" meny og større skjermer, men samme oppløsning.

Jeg vil si kjøp DS lite slik at du får noen penger til overs til spill, med mindre du virkelig trenger et middels godt kamera på spillkonsollen, eller føler virkelig for å kjøpe en del korte og enkle spill over denne nettbutikken.

Lenke til kommentar

gamestop selger dsi for 1500 spenn. absolutt å anbefale. Forandringene fra ds til dsi er kanskje ikke så store på papiret. Men bare at menysystemet er bedre gjør den verdt det. Større skjerm er også digg. For ikke snakke om at man ikke trenger skru av maskinen for å bytte spill

Lenke til kommentar
Hvordan er kvaliteten på skjermen til DS Lite og DSi i forhold til den originale modellen, og hverandre? Har lurt litt på å handle en DS, men synes skjermen på den første var helt begredelig, spesielt sammenlignet med PSP.

Jeg synes skjermkvaliteten (bortsett fra oppløsninga da) er bedre på DS lite enn PSP. Og etter å ha spilt på DS lite taklet jeg ikke min gamle DS, som hadde en blek og blåaktig skjerm, og kjøpte meg en DS lite som har en klar og veldig lyssterk skjerm.

Lenke til kommentar

Ålreit, takk for tilbakemelding. Valget blir jo ikke lettere av at GameStop for tida selger DSi for 1500, men jeg tror jeg går for DS Lite om jeg ender opp med å handle. Har noen GBA-spill det hadde vært moro å kunne bruke, og jeg tviler på at MP3-spiller og kamera er noe jeg vil ha noe særlig nytte av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...