Chekkos Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det er mange "ulykker" som har oppstått i forbindelse med bruk av nettbank, f.eks denne http://arkiv.na24.no/Nyhet/294073/F%C3%A5r...A5+500.000.html Om jeg ikke tar helt feil så er kontonummreret bygget opp med 11-siffer, der 4 siffer tilhører banken, 1 siffer er kontrollsiffer og 6 siffer er kundenummeret? Holder det å oppgi sitt kontonummer (11-siffer) ved transaksjoner, eller må man også oppgi i hvilken bank man er kunde også for å unngå at noe går galt? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Vet at DnB hadde en funksjon da jeg var kunde hos de, for mange herrens år siden, hvor en ofte kunne få opp informasjon om eier av kontoen en holdt på å sette opp en transaksjon til. Noe slikt burde absolutt vært påbudt i de fleste nettbanker. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Slik er det for kontoar der ein brukar kid, det er gjerne firma som har slike kontonummer. At ikkje eigar av andre kontonummer kjem opp har vel noko med personvern å gjere. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Mnja, så vidt jeg vet er ikke kontonummer sensitiv informasjon og burde da ikke havne under personvernet, men om jeg tar feil så korriger meg gjerne på dette. Vet at kredittkortnummer og personnummer er sensitiv art, men mener selve kontonummeret ikke er det på lik linje som telefonnummer. Endret 13. oktober 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå