Gå til innhold

Kjøpe fra nettbutikk - Toll for enkeltvare eller hele forsendelsen?

Zlash92

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å begynne å bruke nettbutikk som play.com. De har jo fri frakt, men det er vel slik at kjøper jeg for over 200 kr så blir det toll. Hvis jeg kjøper flere varer, som alle koster under 200 kr hver, samtidig (en forsendelse), må jeg betale toll da hvis totalbeløpet er på over 200 kr? Må jeg kjøpe alle varer hver for seg for at jeg skal slippe toll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Play.com sender alt i enkeltforsendelser. Du kan bestille 20 varer samtidig, dei vil bli sendt enkeltvis uansett. Bestiller du 5 varer der 4 av dei kostar under 200 og 1 kostar over 200 vil dei 4 gå gjennom tollen, mens den eine vil du måtte betale moms for.

Sidan Play.com har gratis frakt er ikkje det eit tema når du handler der.

Dette er ganske unikt når det kjem til utanlandske butikkar. Trur ikkje eg har vore borti andre som har fri frakt. Kanskje nokon som sender ei vare om gangen, men det er nok ikkje mange.

Lenke til kommentar

Flere utenlandske butikker som klarer å sende pakker utrolig billig. Bestilte en vare fra USA engang og det kostet meg ca kr 37. Fem dager etter låg pakken i postkassen. Til sammenligning koster Posten.no fort 3-4 ganger så mye og klarer såvidt å levere innen samme tidsfrist.

Lenke til kommentar

Når det gjeld DVD, CD, spel og liknande så kan ein finne ganske rimelege fraktkostnader, men det er spesielt det at dei sender ei vare om gongen som er spesielt for Play.com. Då slepp du tenke på moms så lenge du held prisen per vare under 200.

Lenke til kommentar
Ok så da er det bare å kjøpe alt i "samme handlekurv" og jeg slipper toll? Men for sikkerthets skyld kan jeg vel bare bestille alt enkeltvis uansett

Det er fullstendig bortkasta. Eg har kjøpt 217 varer frå Play.com, på det meste bestillt over 20 varer i samme bestilling, det er ikkje noko problem. Ingen grunn til å bestille enkeltvis for sikkerhetsskuld.

Alt blir registrert enkeltvis i ordrehistorikken uansett, Play.com sender aldri fleire varer i samme pakke. Eg sjekka historikken min og der ser eg at alle varer får kvart sitt ordrenummer, to varer har aldri samme ordrenummer.

Eit eksempel på bekreftelses-e-post eg har fått frå Play:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Order Reference(s) : 168714932

Item : A Bridge Too Far (Play.com Exclusive - Only Available At Play.com)

Price : GBP 10.99

Quantity : 1

Delivery Cost : Free

Payment : Credit Card

Order Reference(s) : 168714933

Item : Dark City: Director's Cut

Price : GBP 9.99

Order Reference(s) : 168714934

Item : Insurgentes (CD & DVD Digibook)

Order Reference(s) : 168714935

Item : Metanoia

Price : GBP 7.99

Order Reference(s) : 168714936

Item : Nil Recurring

Order Reference(s) : 168714937

Item : On The Sunday Of Life

Price : GBP 7.99

Det er ingen forskjell på å bestille enkeltvis og samla når det kjem i systemet til Play. Det blir berre unødvendig arbeid for deg. No skal det seiast at Play har den kjappaste betalingsprosessen eg har opplevd. Eg har lagra kredittkortnummeret i profilen min, å gjennomføre eit kjøp tar to-tre klikk, gjort på 5 sekundar.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...