Simen1 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg skal kjøpe og sette sammen en kraftig maskin til å bruke på jobben. Den skal nesten utelukkende brukes til tallknusings-oppgaver. Den skal stå i nettverk med PC'er med Win XP. Jeg vurderer disse OS'ene: Windows 2000 Pro med SP3 Windows XP med SP1 Windows Server 2003 Jeg vet godt hva som er forskjell på 2000 og XP, men har aldri prøvd 2003. Hva er hovedforskjellene på 2003 i forhold til de andre? Noe jeg kommer til å merke? Hva anbefaler dere til mitt bruk? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Det beste er nok Windows XP, 2003 er kun server. Og hvis maskinen skal stå som server så bør du går 2003 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Den skal ikke brukes til noen form for serving. Den skal kun brukes til større regneoperasjoner. (Noen "sammenlignbare" programmer med kjente navn: Matlab, Femlab, Pro Engineer, Seti@Home, Photoshop-filtere, matrisetegning, Maple) Hovedsaken er at det må være stabilt og kjapt. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Som du sikkert vet er det stort sett hips om haps mellom XP og Win2k. Personlig hadde jeg nokk valgt Win2k. Grunnen til det er at min erfaring er at den er både raskere og mer stabil enn Win XP. Ellers så pleier jeg å annebefale folk å prøve ut og velge det de liker best, og det samme bør du gjøre om du ikke allerede har gjort det. På ytelsesiden tror jeg egenltig at forskjellen er så liten at den ikke merkes. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Vel, til jobb så anbefaler eg i følgende rekker følge: Windows 2003 Server (viss du stripper den ned litt) Windows 2000 Pro Windows XP Pro Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Vel, til jobb så anbefaler eg i følgende rekker følge:1. Windows 2000 Pro 2. Windows XP Pro 3. Windows 2003 Server (antar at du skal transformere den til workstation) 2000 før XP er greit (er vel litt hipp som happ) Men 2003 på sisteplass? Jeg har aldri testet 2003 og vet ikke mye om det, men bare av nyskjerrighet: Hva er det som gjør det til det minst ønskelige OS'et? Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 2003 server gjort om til workstation er jo utrolig mye bedre winxp eller 2000 aja xp er jo akseptabelt uansett da Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 2003 server gjort om til workstation er jo utrolig mye bedre winxp eller 2000 Ok, ser det er litt forskjellige meninger her. Jeg har ikke prøvd det før så dere må nesten forklare hva det er som er bra eller dårlig med det. Hva mener dere f.eks med "å strippe det ned litt"? Hva fjernes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå