Gå til innhold

Hvor lønner deg seg å veksle til annen valuta? NOK til GBP


Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Reiser til London i neste uke og lurer da på hvor det lønner seg å veksle om til annen valuta?

 

Det er vel Pund (GBP) jeg må ha, pleier kursene å variere mye fra her hjemme kontra i London?

 

 

Det er ikke store beløpet jeg skal ta ut, rundt 100 Pund.

 

 

Er det like greit å gjøre det her hjemme?

 

 

Mvh

Mr.Anki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir nok gebyr om jeg skal ta ut penger der.

 

Men det blir det her også, pga. at jeg ikke er medlem i banken som er her jeg bor.

 

Omtrent hvor mye vil gebyret være om jeg bruker en minibank i London? Det varierer vel fra bank til bank men hva bør jeg regne med?

 

 

Det jeg i grunn lurer på er om det lønner seg å ta ut penger der nede eller her hjemme med tanke på valutakurs? Eller er krusen lik ?

Lenke til kommentar

I Norge er den billigste måten å veksle til utenlandsk valuta som jeg vet om, Forex. Her bruker de greie kurser, og det er lett å vekse. Det er et gebyr på 20-30 kr første gangen, men passer du på kvitteringen blir det gebyrfritt når du evt. vil veksle tilbake. Du finner Forex blant annet på Oslo S. Se kursene deres og annen info her.

Lenke til kommentar

Er det mulig for meg (som er 17 år og bruker Sparebank 1) å skaffe disse pengene gjennom f.eks. DnB gebyrfritt? Siden jeg som sagt er 17 og kun har et electron-kort er forex den beste muligheten jeg har funnet for meg selv (dessverre, tydeligvis). Skal til Storbritannia selv til julen, så er interessert i billig valuta ;)

Lenke til kommentar
Er det mulig for meg (som er 17 år og bruker Sparebank 1) å skaffe disse pengene gjennom f.eks. DnB gebyrfritt? Siden jeg som sagt er 17 og kun har et electron-kort er forex den beste muligheten jeg har funnet for meg selv (dessverre, tydeligvis). Skal til Storbritannia selv til julen, så er interessert i billig valuta ;)

 

Kan du ikke veksle i Sparebank1 da? Vet ikke hvordan det er med DnBNOR, men ofte er det slik at bankene tar gebyr for valutaveksling hvis man ikke er kunde i banken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...