Gå til innhold

IPhone til bruk i Norge og England

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nylig flyttet til England for å studere, og er samtidig på utkikk etter en touchtelefon. Har peilet ut iphone 3G, men er rimelig blank på hvordan markedet er og hva som er best for meg.

Ser for meg en telefon uten noen form for binding. Har fått meg et abbonnoment hos T-Mobile her som jeg er veldig fornøyd med, som har måned til månedskontrakt. Jeg vil helst ha norsk tastatur også, ettersom at jeg kommer til å være i Norge ca 3 måneder i året, og derfor blir det og greit om jeg kan bytte tilbake til det norske simkortet mitt. Trenger vel heller neppe mer enn 8-16GB minne.

Om noen som har peiling på dette kunne hjelpe meg hadde det vært supert! Og om det trengs mer spesifikke ønsker så bare spør.

Endret av RyanGiggs11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du fra med Telenor så får du låst opp telefonen gratis ved å ringe dem. Det billigste er da å velge SuperPluss (129 kr), siden det ikke inkluderer bruk. 32 GB modellen kommer da på ca. 4800 kr Jeg studerer i Sveits i år, og har valgt den løsningen.

Jeg vet ikke hvordan de er med opplåsning i UK, men senere i år så kommer også Orange og T-mobile til å selge 3GS, ikke bare O2.

På iPhone er det bare å velge det språket du vil, det er ingen forskjell på hvor de selges i verden.

Lenke til kommentar
Kjøper du fra med Telenor så får du låst opp telefonen gratis ved å ringe dem. Det billigste er da å velge SuperPluss (129 kr), siden det ikke inkluderer bruk. 32 GB modellen kommer da på ca. 4800 kr Jeg studerer i Sveits i år, og har valgt den løsningen.

Jeg vet ikke hvordan de er med opplåsning i UK, men senere i år så kommer også Orange og T-mobile til å selge 3GS, ikke bare O2.

På iPhone er det bare å velge det språket du vil, det er ingen forskjell på hvor de selges i verden.

Hmm, ok. Jo, men om jeg kjøper den fra T-Mobile så åpner vel ikke det for bruk i Norge? Vet du om det er mulig å få tak i den herifra? Bor i London, så har alt av butikker nært her.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om de vil låse den opp for det, og det er først senere i år de begynner å selge iPhone.

Du får kanskje dra innom en O2 butikk og høre hvordan de forholder seg til opplåsning, siden de er den eneste operatøren som selger iPhone i UK akkurat nå.

Lenke til kommentar

Det er generellt sett veldig få steder i verden iPhone blir solgt ulåst, og jeg tror ikke UK er et av de stedene. Men du kan stikke innom og høre.

Om det ikke er tilfellet, så kan du jo enten skaffe deg en telefon når du er hjemme i jula i Norge, eller om du får besøk/drar hjemom før det.

Lenke til kommentar
Hvis du avslutter det, så må du betale et gebyr for at du bryter bindingstiden. Det enkleste er å la abonnementet gå, og betale månedsgebyret når det kommer faktura. Telenor har eFaktura, og du kan og sette opp avtalegiro, så er ganske enkelt.

Så det er mulig å åpne telefonen uten å avslutte abbonnomentet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...