dejanV Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hei, trenger litt hjelp med å ta tiden i Java. Det jeg er ute etter er en måte å ta tiden fra jeg trykker ned en knapp til jeg slipper den. Jeg regner med at jeg må bruke KeyListener her, og den er jo greit forståelig med tanke på de 2 funksjonene keyPressed og keyReleased. Hvilken variabel skal jeg benytte til å ta tiden, og hvordan? Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Sansynligivis er det lurest å bruke System.currentTimeMillis(). Hvordan du skal bruke keyPressed og keyReleased vet jeg ikke, men i denne tråden blir System.currentTimeMillis() forklart. Endret 11. oktober 2009 av PelleP Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det skal nok greit løyse seg med System.currentTimeMillis() ja. http://java.sun.com/javase/6/docs/api/inde...ew-summary.html Altså, du lagrer tida i det du trykker på knappen (kaller på keyPressed). Når du slepp knappen (keyReleased) tar du den nye System.currentTimeMillis() - variabelen, og då har du tida mellom dei to trykka lagra i ein variabel. Lenke til kommentar
dejanV Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Skal bruke tiden når jeg holder inne en knapp til å definere den kinetiske energien som brukes til å kaste en ball (altså matematisk modellering i Java). Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå